Een 15 jaar geleden heb ik voor mijn mts eindexamen project een versterkerset gebouwd. Een van de onderdelen daarin was een 6 bands equalizer die is opgebouwd rond een aantal TL074CN's.
Nu recentelijk dit apparaat weer onder het stof vandaan gehaald, en hij werkt zowaar grotendeels nog steeds.
Ik wil echter wat aanpassingen aan de frequentiebanden doen, maar heb natuurlijk mijn schema niet meer.
Het was een schema uit een tijdschrift met berekeningen van weerstanden en condensatoren om je eigen frequentiebanden te kiezen.
Het is een long shot, maar laat het bij iemand een belletje rinkelen?

hmmzz ik heb ook een equalizer van de mts liggen.. deze is 7bands en met de tl084cn en de lm339n opgebouwd.. bij die van mij moet hij ook gelijk opnieuw afgesteld worden.. alleen ik heb het schema ook niet meer dus als iemand deze misschien wel heeft...

verder denk ik dat deze 2 redelijk hetzelfde zijn?

Ik denk dat deze schema's redelijk overeen zullen komen. Zo te zien is de TL084 pincompatible met de TL074, echter is deze laatste een 'low noise' uitvoering.

Op 3 mei 2003 15:38:19 schreef Bjorker:
Ik denk dat deze schema's redelijk overeen zullen komen. Zo te zien is de TL084 pincompatible met de TL074, echter is deze laatste een 'low noise' uitvoering.

dan denk ik dat we een mts 2e jaars moeten gaan vragen..
tenminste.. bij de mts waar deze vandaan kwam is het de 2e jaars die die moeten (mogen) maken... en die hebben dan dus ook de schema('s)

lol bij jou info :
Aantal geposte berichten 2
Geposte berichten per dag 54.46

das nogal veel per dag :P

[Bericht gewijzigd door ace op ]

Op 3 mei 2003 15:46:05 schreef ace:
[...]
dan denk ik dat we een mts 2e jaars moeten gaan vragen..
tenminste.. bij de mts waar deze vandaan kwam is het de 2e jaars die die moeten (mogen) maken... en die hebben dan dus ook de schema('s)

lol bij jou info :
Aantal geposte berichten 2
Geposte berichten per dag 54.46

das nogal veel per dag :P

Het neemt al af zie ik ^_^ (of zal het nu weer omhoog gaan met mijn 3e post...)
Ik ken helaas geen huidige mts-ers, en ook op inet geen schema wat ik kan vinden rond deze op-amps, dus ik hoop dat er iemand hier is die nog wat heeft liggen.