Hallo,
Ik ben heb een vraag over de scartkabel.
ik heb net een dvdspeler gekocht en die heb ik aangesloten op mijn televisie met behulp van een scartkabel. Maar als ik niet naar de dvd wil kijken maar naar de gewone televisie moet ik eerst de scartkabel eruit trekken voordat ik tv kan kijken. Dit lijkt me niet goed om steeds die kabel in en uit te pluggen. Kan ik het op een andere manier regelen zodat ik niet steeds snoertjes hoef te verwisselen?
En ik heb nog een vraag over een universele afstandsbediending van visa. Ik heb geen code meer van het merk van de tv. Mijn merk is audiosonic. Weet iemand deze code zodat ik de afstandsbediening op de tv kan gebruiken?
Bedankt alvast!
groetjes

Op vr 01-03-2002 16:21:21 schreef marieke:
Hallo,
Ik ben heb een vraag over de scartkabel.
ik heb net een dvdspeler gekocht en die heb ik aangesloten op mijn televisie met behulp van een scartkabel. Maar als ik niet naar de dvd wil kijken maar naar de gewone televisie moet ik eerst de scartkabel eruit trekken voordat ik tv kan kijken. Dit lijkt me niet goed om steeds die kabel in en uit te pluggen. Kan ik het op een andere manier regelen zodat ik niet steeds snoertjes hoef te verwisselen?
En ik heb nog een vraag over een universele afstandsbediending van visa. Ik heb geen code meer van het merk van de tv. Mijn merk is audiosonic. Weet iemand deze code zodat ik de afstandsbediening op de tv kan gebruiken?
Bedankt alvast!
groetjes

Een van de lijntjes op de scartkabel zorgt ervoor dat het video
signaal van deze kabel wordt gebruikt ipv het reguliere signaal.
Als de DVD uitstaat is het probleem waarschijnlijk over, of het lijntje
door halen. (pin 8)

zie: http://www.proAV.cc/buttons.html#video

Switcher

Mocht het echt niet lukken. Wat te denken van een switcher?
Zijn bij Conrad gewoon te koop. Weet niet of ze zelf schakelen hoor, meestal gewon met een knoppie.
Ook heeft er in 1 van de catalogussen de pinbezetting van de scart gestaan. misschien handig om dat ook eens op de site te zetten. Altijd leuk voor hobbyisten.
Maar je kan maybe ook net als bij de vidoe het normale signaal over de DVD laten lopen. Let wel. ik werkt gewoon met video, ben beejte ouderwets (of heet dat gewoon arme student???) dus heb geen DVD.
Maar bovenstaande oplossing kan ook uitkomst bieden en verdient zeker voorkeur omdat je niet hoeft te schakelen.
BTw code voor je afstands is 012 of 155 volgens mijn universele afstandsbedieningsboekje tenminste.

Groetjes Sven

De pinbezetting staat hier gewoon op hoor. Heb ik zelf al even uitgeprint en hangt op mijn zolder ;-)

http://www.circuitsonline.net/info/aansluitingen.php

even naar beneden scrollen....

Meestal hebben TV's ook een SCART knop. m.a.w. een knop waarmee je kan schakelen tussen de scart aansluiting(en) en normale TV ontvangst.
Ik heb een Aristona (philips dochter) en daar zit 1 scart aansluiting op, als ik op die knop op de afstands druk heb je keus tussen scart of Tv.
En bij mijn sony (flatbed breedbeeld) zitten 2 scart's. Dus met die knop heb ik dus keus tussen DVD scart, VHS scart en normaal TV.
Mischien moet je eens kijken in je TV handleiding??
Klik ook hier voor mijn probleem met scart.

[Bericht gewijzigd door MADdie op ]