Error:I/O operation timed out

2 cond. van 100nF en 1 van 1000uF en in van 10/4.7uF
wat is het beste?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
marcob

Golden Member

allemaal!
Dus aan de ingang van de 7805 1x 100nF en 1000uF
en aan de uitgang 1x 100nF en als het kan ook een grotere dan 4,7 uF

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Een PIC trekt MAX. 30mA? laten we uitgaan van 50,
1/0.05= 20/2200uF= 110 uF

Zou ik 220uF pakken? of 100uF? i.p.v. die 4.7uF

[Bericht gewijzigd door Technojunk op donderdag 17 mei 2007 09:05:06

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Waarom geen 1000uF.

Later zal je zeer zeker nog dingen (zoals LED's, Relais etc.) gaan aansturen ...

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Technojunk, ik zal het bordje vandaag op de post doen.
Met wat geluk heb je hem in het weekend nog in huis.

De hoofdoorzaak is je breadboard.

Het programmeren van de KITT-scanner geeft af en toe bij mij ook problemen, althans alleen op jouw breadboard.
Het programmeren gaat wel goed als ik mijn eigen programmeer DIL-clip over de PIC plaats (=rechtstreekse verbinding met de PIC, zonder breadboard contacten).
Heb een paar andere (nieuwe) PIC's getest maar alleen op jouw breadboard doen ze het slecht.
Heb er wat contactspray in gedaan maar ook dat helpt niet.
Toen nog geprobeerd met m'n eigen sub-D connector met losse draden maar ook toen wilde het programmeren niet lukken.

Na het meten van de verbindingen tussen breadboard en programmer bleek de witte draadverbinding een weerstand te hebben van 15 Ohm.
Heb toen de PIC verplaatst naar een andere plek op het breadboard.
Nu bleek er een weerstand wisselend van 100 tot 150 Ohm in de blauwe draadverbinding.
Als ik op de PIC drukte werd de weerstand nagenoeg 0 Ohm.
Weer de PIC verplaatst, nu bleken de zwarte en blauwe draad niet (nagenoeg) 0 Ohm te zijn.
Het breadboard is dus rijp voor de prullenbak.
Heb het geheel voor de zekerheid nog op m'n eigen breadboard opgesteld en daar werkt het meteen goed, ook met jouw kabel/connector (had ik al opnieuw gesoldeerd, mét nieuwe connector).

Ik weet dat het duur is maar ik denk dat je beter een nieuw breadboard aan kunt schaffen.

Je Galva-Wisp programmer is iig goed, die heb ik geen één keer op een fout kunnen betrappen.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Het is dan vast niet het CO-breadboard he? ;) :+

is het volgens mij dus wel maar dan groter

Gelukkig is het probleem gevonden .....

OK,
Dat breeboardje is inderdaad rijp voor de ton..
(Wil hem wel graag terug.. is van mn oom)
Ik heb zelf 1 breedboard van dickbest.. hier zou het mee moeten lukken..
Ik wil straks even zo'n ZIF voetje pakken en hier wat op maken..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

o dan is het dus niet die van co

Ik ben nog even verder aan het testen gegaan en ontdek iets vreemds.
Als ik de extra schakeling ertussen zet (zie www.picbasic.nl/pic-wisp12f_nl.htm ), werkt het ook op jouw breadboard.
Het vreemde vind ik, dat mijn breadboard het zonder extra circuit ook aan kan en op jouw breadboard niet.

Ik heb een TIP120 in de behuizing van je connector gebouwd.
Het enige dat je nu in je schakeling moet plaatsen is een weerstand van 10 Ohm tussen de Vcc-pin van de PIC en de +5V.
Let dan wel op dat de voeding van de Galva-Wisp programmer dan rechtstreeks over de pinnen van de PIC zitten, anders werkt dit niet.
(Ik zal het zodanig aangesloten op je breadboard terugsturen).

EDIT
@Technojunk:
Kijk even bij je mail.
Even checken of je huisadres klopt voor retour.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

OK,
ik heb hier nu een 7805 opgebouwd netjes in een kastje..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
KT88

Overleden

Op 17 mei 2007 16:53:29 schreef Frits Kieftenbelt:
Het vreemde vind ik, dat mijn breadboard het zonder extra circuit ook aan kan en op jouw breadboard niet.

Ik vermoed parasitaire capaciteiten.

Waardeloze dingen, broodplankjes.
Beter gaatjesprint nemen, met een voetje of ZIF socket is dat veel betrouwbaarder.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Ik ben er al een print voor aan het ontwerpen..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Je kunt er wel een print voor ontwerpen maar dan gaat het ICSP gemak verloren.
Maak een kabel met een DIL-clip, dan ben je er ook vanaf.

http://www.picbasic.nl/images/galva-wisp2_rs232.jpg

[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op vrijdag 18 mei 2007 13:20:20

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

kosta? en waar koop je zoiets

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ik heb zo'n clip gezien bij Voti.
Wel ontbreekt daar 1 pennetje aan.

Hou er wel rekening mee (als je later meer type PIC's gebruikt) dat de ICSP pens niet altijd op de zelfde plaats zitten bij de verschillende type PIC's...

Edit:
Nog beter lijkt het mij om op je printen gelijk een ICSP connector te plaatsen.

[Bericht gewijzigd door MMSoft op zaterdag 19 mei 2007 07:50:48

knip..

Edit:
Nog beter lijkt het mij om op je printen gelijk een ICSP connector te plaatsen.

Ja dat lijkt mij ook..

Ik haal die ene programmer van SA.net,
heb ik misschien later ook nog wat aan :D als mn PC geen RS232 meer ondersteunt.. en ik haal nog even zo'n ZIF voet om dat mn galva wisp netjes aan het draaien te krijgen..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 19 mei 2007 07:47:56 schreef MMSoft:
Ik heb zo'n clip gezien bij Voti.

Maar die is (alleen) voor 40 pins.

Alternatief: maak een torentje van een paar (rond-pin) IC voetjes, de chip bovenin, halverwege maak je de ICSP draden vast, het geheel steek je in je target schakeling. Als je er aan kan komen is een wire-wrap IC voet hier heel handig voor.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Net post binnen,
Maar niks van jou frits : - (

EDIT:
Zo kreeg nu een briefje dat het niet door de bus paste :(
Moet het maandag ophalen met legitimatie bewijs (Die ik niet heb :s)

[Bericht gewijzigd door Technojunk op zaterdag 19 mei 2007 15:35:21

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Hmmm, jammer.
Heb je wel een kleine brievenbus (of niet groot genoeg uit de deur gezaagd).
Ik heb hem namelijk verpakt in een oud doosje van Voti.
Die past normaal nét niet?

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

normaal als ik iets van voti krijg past het er altijdt door!
(K'heb ook van die deuske's)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Op 19 mei 2007 19:35:03 schreef Technojunk:
normaal als ik iets van voti krijg past het er altijdt door!
(K'heb ook van die deuske's)

Die doosjes zijn hele of halve "brievenbusdoosjes", speciaal dus voor door een brievenbus. Maar als je er iets in stopt waardoor het bol komt te staan past het net niet. Of het was een luie bezorger. Ik probeer al de hele dag een zending van $3k op te halen die bij mijn overburen bezorgd is (ik ken die lui niet eens).

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Pakketjes van Voti wordt door de ene postbode door de deur geramd (past dus nét niet), de andere keer moet ik het pakketje bij buren of postkantoor ophalen.
Nu is mijn brievenbus zelf groot genoeg, maar is het gat in het hout van de deur te klein gezaagd.
(Ik zal van de week mijn decoupeerzaag eens ter hand nemen, nu we het er toch over hebben).

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl