Ik ben op zoek naar een 2 kanaals pc-scoop.Mijn oog is gevallen op de velleman pcs500 met parallel aansluiting naar de pc. Tevens is deze scoop optisch gescheiden zodat de laptop niet defect kan gaan door "piekspanningen" etc. Echter bij de usb variant staat niets geschreven over optisch gescheiden. Persoonlijk kies ik voor de usb versie want mijn laptop heeft geen parallel poort maar wil niet hebben dat de laptop defect kan gaan. Wat te doen ???
Het lijkt mij geen probleem, en ik denk dat de scheiding in de moderne USB scoop's ook wel netjes geregeld is.
Anders kan je er altijd nog voor de zekerheid een USB Hub tussen hangen, of zelfs een optische module (als die bestaan voor USB).
Er bestaat geen enkele USB-scope die van zichzelf galvanisch (opties) is gescheiden. Parallele scopes met galvanische scheiding bestaan wel.
dexter
It's a good day for science!
Parallele poort is zeker geen optie meer tegenwoordig. USB zou ik dus nemen. Parallel naar USB gaat zeker NIET werken icm met die parallele variant.
[Bericht gewijzigd door dexter op ]
Ik liep ook met de gedachte rond een computerscope te kopen, maar hier op CO is dat besproken geweest. Binnen 5 jaar is het goed mogelijk dat je verneemt:'this product is no longer supported''
terwijl dat met een klassiek scope niet is.
Zoek maar eens op PC scope , er is al veel over gezegd.
jdjere
If I had asked people what they wanted, they would have said "faster horses".
usb is zeker beter dan parallel inzake snelheid en die galvanische scheiding zit er inderdaad niet op maar er kan weinig mislopen tenzij je er water gaat ingieten 
Men docent van digitaal techniek zei me echter wel iets over circulatiestromen als je met usb aparatuur gaat werken...
(massapotentiaal bij je laptop is daarvoor niet altijd op hetzelfde potentiaal als massa in een extern gevoed usbapparaat, maar dit kan geen kwaad, als je niet gaat overdrijven in het aantal usb apparaten dat je eraan hangt... wat je waarschijnlijk ook niet zal doen, dus geen probleem
)