ik heb al wat rondgezocht op het forum over het onderwerp objectontwijking, enz. Het idee dat me het meeste aanstaat is door middel van sonar objecten te ontwijken (zoals plexibot v van DJJeroen.) En nu vraag ik mij af hoe je zoiets fabriceert. Ik koop dus 2 of meer sonars (logisch) en wat nog?

weten jullie niets, hebben jullie geen zin of geef ik gewoon niet genoeg info? Want ik heb al posts gezien die na 5 minuten beantwoord werden.

omdat het anwtoord op de vraag die je stelt 2 klikken van de post waar je op doelt staat.

Staat namelijk duidelijk in de post: "Schema's, foto's software LINK". Waar je na 2 klikjes bij dit schema uit komt.

Op 26 mei 2007 11:38:51 schreef kamiel:
weten jullie niets, hebben jullie geen zin of geef ik gewoon niet genoeg info? Want ik heb al posts gezien die na 5 minuten beantwoord werden.

Je topic na nog geen drie kwartier kicken is niet de bedoeling.
En ik kan me vergissen maar ik bespeur enig ongedult in je post. Dat zou voorzichtig gezegt wat misplaatst zijn.

ja sorry, ik ben eigenlijk nogal gehaast omdat ik zo dadelijk naar de winkel moet voor een aantal sensoren, enz. te kopen en daarna weer een hele tijd die kans niet krijg.
Ik heb al wat rondgekeken op de site van de plexibot maar dat is een redelijk uitgebreid schema en ik vroeg me af of dat ook simpeler kon. niet dus? ok in ieder geval bedankt voor de reactie.

Velleman heeft daar complete kitjes voor. Kijk er maar eens naar op de website. Dit werkt echter wel met infrarood, maar doet het prima.

Op 26 mei 2007 15:43:28 schreef niekkiiee:
Velleman heeft daar complete kitjes voor. Kijk er maar eens naar op de website. Dit werkt echter wel met infrarood, maar doet het prima.

heb je daar een link van? of tik je bij "zoek" gewoon infrarood in?

zoek eens op SRF04 en SRF08, je zal wel een microcontroller nodig hebben met deze dingen.

als ik daarachter zoek vind hij niets. (ik heb nu dinsdag het board of education met de bs2.) ik heb al wat gehoord over picbasic.nl, ik kan daar toch ook info vinden die nuttig is voor de basic stamp. of niet? edit: laat die laatste vraag maar zitten... ik moet echt eens leren om goed te kijken voor ik iets vraag.

[Bericht gewijzigd door kamiel op ]