Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 7 juni 2007 21:48:51 schreef Jeroen Boere:
Maar een korting komt er NIET
Ah, toe?
ik zit nog te twijfelen over de tas. is wel super handig denk ik... morgenochtend hak ik de knoop door....
droid
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Dat is dus de service die we krijgen bij een nederlandse importeur 
Een sigaar uit eigen doos noem je dat, die we in dit geval nog zelf mogen betalen ook.
Op 7 juni 2007 21:48:51 schreef Jeroen Boere:
daar ben je vrij in om te bestellen.Maar een korting komt er NIET
Beslis jij dat of ****, vind eerlijk gezegd dat ze mooi voor schut staan en de 50 euro wel op scope mogen korten.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 7 juni 2007 22:00:40 schreef Mitchell S:
ik zit nog te twijfelen over de tas. is wel super handig denk ik... morgenochtend hak ik de knoop door....
uhm, is je betaling op tijd dan ?
voor de duidelijkheid. ik wil maandag definitief de bestelling doorgeven, dan word er een officiele offerte uitgebracht aan mij, en dan zal ik dinsdag/woensdag betalen en dan gaan de 6 weken in. 
morgen zal ik iedereen die betaald heeft een bevestiging sturen.
Ik ben door die review weer gaan twijfelen over de software...
Is dat nu 25 euro voor een CDtje met dezelfde 11mb installer als je online kunt halen, of krijg je dan andere/betere software?
Bijkomend probleem is dat ik van morgenochtend ergens tot zondagavond laat offline ben.
Jeroen: Bezwaar als ik nu het geld voor de software (en de tas) overmaak en dan zondagavond/maandagochtend naar aanleiding van eventuele updates in het topic de software eventueel nog cancel?
droid
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Denk dat ik het ook maar op de manier van Paul aanpak, ben nu even behoorlijk
,kan niet zo goed tegendit soort situaties, ben onderhand al heel de week gestressed bezig om duidelijk te krijgen wat die software nu eigenlijk kan, en weet het nu nog niet met zekerheid. Dit had die importeur gewoon even duidelijk moeten uitzoeken voor ons. Hij verdient er nog genoeg aan.
xbake
Meten is weten!
aangezien je met de afgehaalde versie scoopbeeldjes enzo kan opslaan, is dit meer dan voldoende voor mij. ik moet de software (betalend) dus niet hebben. 
Ik had vanavond ook nog geld overgemaakt voor de software maar ziet er nu wel erg twijfelachtig uit of dat nog zin heeft.
Op 7 juni 2007 22:07:27 schreef Jeroen Boere:
[...]uhm, is je betaling op tijd dan ?
morgen zal ik iedereen die betaald heeft een bevestiging sturen.
ik vraag me af hoe je morgen reeds kan bepalen wie op tijd betaalde als je ieder eerst de tijd gaf tot maandag?
Correct me if i am wrong , maar ik heb hier toch wel een raar gevoel bij.
aan allen , hier staat ook software blijkbaar http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.rigol.com/images/DS10…
usb for ds1000 ?
Mvg Luc
[Bericht gewijzigd door marder op ]
Ik gok dat hij bedoelt dat hij iedereen waarvan hij het geld al binnen heeft vertelt dat het al binnen is 
Op de Chinese product pagina staat Ultrascope niet bij de optionele accessoires:
http://www.rigol.com/products_detail.aspx?column_cat_id=165
(google vertaling)
Wel staat er gewoon direct een linkje naar de .exe rechtsboven.
edit
Nog een Russische site met recent bericht:
http://www.technica-m.ru/ (rechtsboven)
(google vertaling)
April 2, 2007
Software on Rigol DS1000-free.
Now all sold quantities Rigol DS1000 series software is free. Download polnfunktsionalnuyu free version of the software can Rigol site at the following link : http://www.rigolna.com/files/Ultrascope for DS1000 series.rar
[Bericht gewijzigd door madwizard op ]
@ jeroen: ik heb je zojuist een mail gestuurd dat ik de softcase ook wil hebben. Heb daarom 25 euro overgemaakt op je rekening (via internetbankieren.
Heb zojuist met de bank gebeld, en die zeggen dat het uiterlijk zondag op de rekening moet staan, maar wellicht morgen al.
Jochem
Op 7 juni 2007 22:55:25 schreef Paul Nieuwkamp:
Is dat nu 25 euro voor een CDtje met dezelfde 11mb installer als je online kunt halen, of krijg je dan andere/betere software?
Zoals ik al zei: het is ECHT dezelfde software. De vertalingen van madwizard bevestigen dit maar weer. Kennelijk is er recentelijk iets veranderd en is de software nu gratis.
Op 7 juni 2007 22:06:03 schreef droid:
Dat is dus de service die we krijgen bij een nederlandse importeur
Een sigaar uit eigen doos noem je dat, die we in dit geval nog zelf mogen betalen ook.
Rustig, rustig... ik kreeg ook wel een beetje naar gevoel, maar laten we er vanuit gaan dat hij niet op de hoogte was van de gewijzigde situatie. Blijft wel een feit dat die importeur ook hetzelfde had kunnen uitzoeken als wij nu gedaan hebben.
Beslis jij dat of ****, vind eerlijk gezegd dat ze mooi voor schut staan en de 50 euro wel op scope mogen korten.
Tja, maar de onderhandelingspositie is natuurlijk slecht als de importeur al weet dat het om een IA gaat. Hij krijgt straks een aantal te horen, zeg 17, en dan snapt hij ook wel dat de belangstellenden zich aangemeld hebben, uitgaande van die 850 euro. Hij zal dus gewoon een offerte doen voor 17 x 850, simpel sommetje.
Wat je wel nog altijd kunt doen is een zelfde offerte vragen bij Rato voor 18 stuks onder dezelfde voorwaarden. Dat je ook elders een offerte laat maken mag je ook best bij onze NL-importeur laten weten, op die manier wordt de prijsstelling misschien nog WEL gunstiger.
Overigens is Conrad ook nog een optie. Die hebben de 1042CD dan wel niet specifiek in de collectie, maar voor 17 stuks gaan ze misschien WEL wat meer moeite doen. (Wat heet moeite, als ze de rest in de collectie hebben, is het een kwestie van bestellen.)
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 8 juni 2007 08:45:09 schreef Jochem_S:
(Wat heet moeite, als ze de rest in de collectie hebben, is het een kwestie van bestellen.)
Met dat idee had ik eigenlijk ook al even gespeeld, die prijs moet gewoon nog verder naar beneden kunnen, dus andere offertes opvragen is zekers beter voor je onderhandelingspositie, onder de €800,- moet je wel uit kunnen komen denk ik.
niet vergeten dat de scoop te koop staat voor 969 ex. btw (dus ongeveer 1150).
maar idd. de marge op de software klink hoog..
[Bericht gewijzigd door Mitchell S op ]
Jeroen Boere
Op 8 juni 2007 08:33:06 schreef Mitchell S:
@ jeroen: ik heb je zojuist een mail gestuurd dat ik de softcase ook wil hebben. Heb daarom 25 euro overgemaakt op je rekening (via internetbankieren.Heb zojuist met de bank gebeld, en die zeggen dat het uiterlijk zondag op de rekening moet staan, maar wellicht morgen al.
je hebt niet goed gelezen vermoed ik: de softCASE kost 75 euro.
staat een paar pagina's terug.
Jeroen Boere
belangrijk
Na wat overleg gehad te hebben met de leverancier hebben wij (ik en de leverancier) het volgende besloten:
Het verhaal rond de software is steeds onduidelijker.
Wat we nu doen:
- We bestellen de software NIET mee
- We wachten tot we allemaal de scoops hebben
- We gaan er een maand mee spelen met de downloadbare software.
- Dan bepalen we of de software dus beperkingen heeft tov een met de key.
- De prijs van 25 euro incl. btw blijft voor ons gelden (Als je in deze actie een scoop gekocht hebt uiteraard)
- ik stort het geld (25 euro) terug op je rekening. Ik wil het best bewaren, maar ik ben geen bank en het brengt allemaal onnodige administratie met zich mee
- de softCASE kan nog wel besteld worden, die kost 75,- euro INCL BTW
Ik hoop dat iedereen er zich in kan vinden.
Daarnaast wil ik een ieder een verzoek doen:
Pas een beetje op de woorden. Ik zag de term "oplichters" al voorbij komen, dit is NIET gepast. Graag de volgende keer nadenken voor je zo'n term lanceert.
Begrijp AUB dat 850 incl. BTW voor deze scoop een goede prijs is.
En daarnaast wil ik nog een ander verzoek doen: heb je een klacht, stuur deze via mail naar mij in plaats van het hier op het forum te zetten.
Ik ga er vanuit dat iedereen zich hier in kan vinden.!
Jeroen: laat de software maar zitten voor mij, ik denk dat dat inderdaad gewoon de gratis software is. Het geld was dus al onderweg maar dat zie ik dan wel weer terug, gedoe allemaal
edit: ah het is allemaal al geregeld zie ik
Ik had ook nog (vrij laat) mail terug van oscilloscoop.nl, maar alleen met de mededeling dat ze binnen enkele dagen zouden antwoorden omdat er wat prijswijzigingen zijn. (eigenlijk hebben ze niet eens Rigol scopes?). Als ik er nog iets van hoor geef ik het hier wel door.
Jochem
Ja, Mitchell, maar vergeet ook niet dat dat de hoogste bedragen zijn die je kunt vinden.
Er is nogal wat verschil:
(Alles incl. BTW)
Conrad - Elquip/Rato - Ebay (ex. invoer etc)
1022CD 695 - 891 - 605
1042CD 909* - 1153 - 701
* gegokt, aangezien overal de de prijs van de 1042CD hetzelfde is als die van de 1062C
Dus zie hoeveel marge er op zit, ook als je de ebay prijzen ziet (ook dáár wordt nog op verdientd, net als de prijzen van Niels (no offence, die moet ook z'n brood verdienen))
Overigens denk ik dat Xenobinol het wel heel gunstig schetst, maar 825 acht ik ook haalbaar.
Op 8 juni 2007 09:31:24 schreef Jeroen Boere:
je hebt niet goed gelezen vermoed ik: de softCASE kost 75 euro.
staat een paar pagina's terug.
Ja, ik dacht al dat hier verwarring was ontstaan. Komt denk ik door dit:
Op 7 juni 2007 11:56:00 schreef Jeroen Boere:
Aangezien wij nu samen 17 scoops (tot nu toe) kopen, is hij ons tegemoet gekomen: 25 euro (incl btw) voor de software.
Deze dient dan wel met de bestelling meebesteld te worden.Evens de softcase.
Die laatste zin doet 't 'm. Het lijkt alsof de softcase ook 25 euro is. Niet dus 
edit: wow, druk post-verkeer ineens
Op 8 juni 2007 09:37:53 schreef madwizard:
Ik had ook nog (vrij laat) mail terug van oscilloscoop.nl, maar alleen met de mededeling dat ze binnen enkele dagen zouden antwoorden omdat er wat prijswijzigingen zijn. (eigenlijk hebben ze niet eens Rigol scopes?).
oscilloscope.be (== rato) hebben in ieder geval wél rigol scopes. Misschien kun je die ook mailen voor een offerte voor 17 stuks?
[Bericht gewijzigd door Jochem op ]
Jeroen Boere
Op 7 juni 2007 23:21:12 schreef marder:
[...]ik vraag me af hoe je morgen reeds kan bepalen wie op tijd betaalde als je ieder eerst de tijd gaf tot maandag?
Correct me if i am wrong , maar ik heb hier toch wel een raar gevoel bij.
Een raar gevoel is het laatste wat ik wil veroorzaken 
Ik wil zo snel mogelijk de scoops bestellen. Deze worden pas besteld als ik betaald heb (staat ook ergens in het begin van dit topic)
Aanvankelijk leken er slechts 7 man met interesse. Nu zijn dit er al 17!
Maar wat ik met morgen bedoel: dan stuur ik iedereen een bevestiging die tot dat moment betaald heeft. Dat kan ik nu en gister niet doen. Daarna zal ik elke dag weer mensen op de hoogte stellen van de transacties.
Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, of ik heb het niet duidelijk vermeld 
Jeroen Boere
Op 8 juni 2007 09:41:22 schreef Jochem_S:
Ja, Mitchell, maar vergeet ook niet dat dat de hoogste bedragen zijn die je kunt vinden.
Er is nogal wat verschil:(Alles incl. BTW) Conrad - Elquip/Rato - Ebay (ex. invoer etc) 1022CD 695 - 891 - 605 1042CD 909* - 1153 - 701 * gegokt, aangezien overal de de prijs van de 1042CD hetzelfde is als die van de 1062CDus zie hoeveel marge er op zit, ook als je de ebay prijzen ziet (ook dáár wordt nog op verdient, net als de prijzen van Niels (no offence, die moet ook z'n brood verdienen))
Overigens denk ik dat Xenobinol het wel heel gunstig schetst, maar 825 acht ik ook haalbaar.
[...]Ja, ik dacht al dat hier verwarring was ontstaan. Komt denk ik door dit:
[...]Die laatste zin doet 't 'm. Het lijkt alsof de softcase ook 25 euro is. Niet dus
idd, spraak verwarring. excuses hiervoor.
en nog iets: een sfeer creeeren om een prijs laag te krijgen draagt niet bij aan een fijne situatie... stop hiermee, of doe het via de email aub.
Jochem
Mag ik nog even van de gelegenheid gebruik maken om Jeroen publiekelijk een veer in de reet te steken?
TOP wat je aan het regelen bent allemaal!
edit: alweer een post 
@Jeroen: ik denk dat niemand een sfeertje probeert te creëren, ik niet in ieder geval! Was puur de mogelijkheid opperen om meerdere offertes aan te vragen!
[Bericht gewijzigd door Jochem op ]
Jeroen Boere
Dankje, ik doe het graag voor jullie 
vanaf nu ben ik weer offline tot 21.00
massol 
[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]
Op 8 juni 2007 09:37:51 schreef Jeroen Boere:
- We wachten tot we allemaal de scoops hebben
- We gaan er een maand mee spelen met de downloadbare software.
- Dan bepalen we of de software dus beperkingen heeft tov een met de key.
Hoe kom je dat te weten zonder vergelijkingsmatteriaal? M.a.w. neemt er dan minimaal 1 iemand wel een key of hoe moet ik dat zien?