Op donderdag 8 februari 2024 22:56:57 schreef Totale beginner:

Dit is dus echt, naar mijn gevoel, een gevalletje datasheet opgesteld door de marketing. Zeker omdat TI wel heel goed weet dat dit een issue is bij deze regulator.

100% duty cycle is toch want anders dan standby mode?

Quiescent is defined as a state or period of inactivity or dormancy. Thus quiescent current, or IQ, is the current drawn by a system in standby mode with light or no load.

De iQ is eigenlijk niets anders dan het eigenverbruik van de DC-DC converter. 100% duty cycle wil eigenlijk gewoon zeggen dat de FET continu in geleiding is, dit is inderdaad anders dan shutdown mode waar de FET continu uit is. Echter is er een beide gevallen een eigenverbruik van de DC-DC converter.

Wat die verbruiken zijn zou toch in een datasheet vermeld moeten staan maar dit is hier dus niet het geval. Aangezien de iQ als maximaal 10µA wordt vermeld in de modus 'EN = HIGH, no load, device not switching' dan verwacht je niet dat het toch naar 270µA kan stijgen.

Is er eigenlijk een gangbare letter voor voedingsstroom, net zoals de Q voor ruststroom staat? Om niet te misleiden zouden ze dat onderscheid moeten maken.

Op donderdag 8 februari 2024 22:56:57 schreef Totale beginner:
Dit is dus echt, naar mijn gevoel, een gevalletje datasheet opgesteld door de marketing. Zeker omdat TI wel heel goed weet dat dit een issue is bij deze regulator.

Oh, zo ken ik er nog 1:

Die IADJ current.... typ 5 uA. Dus als ik 1mA kan leveren dan kan ik 16 van die dingen op 1 IADJ stuurspanning aansluiten zodat de beinvloeding minder dan 10% is. Toch?

Nee. Zodra je 1 van de exemplaren 0% PWM geeft, gaat ie in shutdown en... veel meer stroom trekken van de IADJ pin. Zodanig dus dat je 1 exemplaar niet aankrijgt als er 15 uitstaan.....

Maar het ergste: de max waarde is kennelijk gelogen!

Bij dit topic komt een MC34064 voorbij.

Op pagina 4 staat hoe je met 2 weerstanden de hysteresis kunt aanpassen.
Voor 20mV geven ze RH en RL 0kΩ op.
Volgens mij is dat een perfecte manier om het IC op te blazen. :)
Of zie ik iets over het hoofd?

De stroom door de reset pin is "internally limited", dus opblazen zal meevallen. (Reset output Sink current, pag 2. Zie ook figuur 6. pag 3)

Maar ik vraag me af of de hysterese maar 20mv zal zijn als je de power supply die je bewaakt kortsluit :-)

niet 100% fout in het datasheet...
Ik zoek het datasheet van mijn STM32F303RB.

Ik heb hem ondertussen aangesloten en de debugger weet me te vertellen dat ie 40kB SRAM heeft.

Volgens het lijstje heb ik keuze tussen 80, 48, 48 en 64.

(ik blijk op zoek naar de tweede, waar op blz 1 toch echt duidelijk 40kB staat:

40+8 = 48 toch?
Dat die 8kB alleen 'booster SRAM' is maakt het niet minder SRAM

Zoiets had Windows tablets vroeger ook.
Die hadden 48Gb SSD-memory, maar ze vergaten bij te vertellen dat het OS zelf 40Gb nodig had.

Verrek. Ik stop met lezen zodra ik "40kb SRAM" heb gezien. OK. Mijn fout. kennelijk rapporteert "st-util" het CCM niet (voor mensen die CCM niet kennen: CCM is niet beschikbaar voor DMA).

[Bericht gewijzigd door rew op (22%)]

1-4-1972, toen bedrijven nog grappen mochten maken.

Uit een oude versie van een Cincon EC5SBW serie datasheet,deze heb ik 'helaas' niet:

Infineon heeft de package van de BTS50080-1TMA (https://www.infineon.com/cms/en/product/power/smart-power-switches/hig…) PG-TO220-7-4 genoemd.

Het is een SMD device, JEDEC standaardnaam TO263CA. TO220 zijn TH devices..

(Alle andere PG-TO220 packages bij Infineon zijn ook gewoon TH, en infineon kent ook PG-TO263 packages. Alleen heeft iemand bij deze package een foutje gemaakt in de naamgeving. En daar komen ze nu niet meer vanaf)

Nog eentje, uit de datasheet van de Microchip ATTiny1616:

600mA voor een AVR op 1MHz bij 5V?

De datascheet voor de Automotive versie klopt wel (600uA)

https://www.ti.com/lit/ds/symlink/sn54hct74.pdf

Flip-Flips

Nooit geweten dat Texas Instruments slippers heeft gemaakt... :)

Uit de datasheet van een Murata kristal (https://pim.murata.com/en-us/pim/details/?partNum=XRCGB40M000F1S2FR0):

Features

The series is available in the applications to be necessary for high accuracy resonator. Especially, it is the best for the communication clocks such as Wi-Fi and Bluetooth®*.
The resonator is extremerly small size (2.0 x 1.6 x 0.7 (mm)) , and contribute to reduction in mounting area.
The series complies to RoHS directive, being lead-free (phase 3).
*Note: This product doesn’t have a Bluetooth® function.

Valt me toch tegen, een kristal zonder Bluetooth...

Fluke calibratiehandleiding van een Fluke 115:

Rechtsonder op het screenshot, bladzijde 17 in het echt.

Achja, het is in feite gewoon een typefoutje en elk technisch onderlegd persoon zal het snappen.

Maar je zal maar exact en op de letter de fabrikantaanbevelingen willen of moeten volgen.... "Ze gaan steeds stuk bij calibratie en ik doe toch echt éxact wat de fabrikant voorschrijft..."

Ik denk dat het risico dat iemand 600MV gebruikt om te calibreren eerder beperkt is. Ik zou zelfs niet weten hoe je dat kan opwekken, als ik het even opzoek is men in labo nog niet boven de 25,5MV geraakt. En dat was dan nog DC. Ik las ook iets over een Tesla Coil van 100MV maar daar vind ik weinig bewijs van.

[Bericht gewijzigd door KellyDK op (21%)]

Het zijn tegenwoordig allemaal standaard datasheets die gewoon ingevuld worden.
Zo stond er bij een koellichaam bijv: "firmware updates: no" ... :)

Misschien geen 600MV maar 600MeV ;-)

Op dinsdag 1 september 2026 20:59:14 schreef maartenbakker:
Misschien geen 600MV maar 600MeV ;-)

600MeV in 10pF (wat is de ingangscapaciteit van een Fluke?) geeft 4.4V. Waarschijnlijk inderdaad buiten de schaal van het mV bereik.

Aan de andere kant, met 0.5nF krijg je 600mV van 600MeV. Dat klinkt op het eerste gezicht niet eens heel idioot.

(een eV is een maat voor energie. En via E=CV2 kom je dan op 4.4V)

Ωπ: Inderdaad is het eigenlijk E=1/2*CV2, maar ik had het een beetje snel ingeklopt...

[Bericht gewijzigd door blurp op (10%)]

Op dinsdag 1 september 2026 22:06:53 schreef blurp:
(een eV is een maat voor energie. En via E=CV2 kom je dan op 4.4V)

Ik heb het na laten rekenen door AI. Ik dacht dat je een factor 1/2 er naast zat, maar je antwoord klopt.

En ik denk dat blurp fout zit en jou initiele "factor twee" klopt.

MINSTENS de helft van de energie gaat verloren als je een condensator oplaad met elektronen die veel te veel energie hebben.

Je hebt een "geschikt voor elektronen met 600MeV" energie-omzetter nodig met hoge effiicientie om een significant deel van de energie op die condensator te kunnen krijgen.

Maar goed. 600MeV is een onwaarschijnlijke interpretatie van "er moet een typefout in zitten, wat kan er gestaan hebben?".

Als we onwaarschijnlijke veranderingen aan wat er staat gaan toestaan dan is het hek van de dam. Ik stel voor dat er 600MW heeft gestaan. Even de Amercentrale lenen.