ik was net bij nedis aan het snuffelen en kwam toevallig een leuke multimeter tegen

zoek een op hun site naar HC-506

EDIT: DIRECTE LINK

echt duur is hij niet en volgens mij zit er alles op en aan. Is true RMS en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Echter is dit ook een beetje een betrouwbaar ding of gaat dit ding maar kort mee of wijkt hij af als een debiel?

(leuke woordspeling na teruglezen trouwens)

maaremmmm iemand ervaringen

PS ding kost ex BTw bij nedis zelf nog geen 62 euro!!!

Edit: het is een hung chang, ik heb met hun functie generator nog weleens het probleem dat hij verloopt als hij warm wordt.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op ]

Volgens mij heeft C**** dit ding onder de merknaam Voltcraft.
Via Google vond ik hem ook nog onder de naam Protek voor de gemiddelde prijs van €120,=

voltcraft ken ik en das volgens mij een heel ander merk als hung chang.

Maar is dit wat? of kan ik beter doorsparen voor een portable fluke. Van voltcraft scopen 1x mee gewerkt, maar das ECHt troep. De voedingen zijn wel weer redelijk, zeker voor het geld. Maar multimeters voltcraft.... Tja heb het er niet zo op, beetje kwaliteit 5 euro gamma ding.

hung chang is redelijk, maar bij een debietmeting waarbij de ventielen met PWM aangestuurd werden, maten we tussen ventiel 1 en ventiel 4 een verschil in freq van 5% op de functie gen van hung chang.... Dat was best een probleem bij een debietmeting....

Fluke heeft bij mij afgedaan, ik gebruik bedrijfsmatig gewoon Voltcraft meters , ze doen het al een hele poos prima, en zijn ze stuk dan is er nog maar goed 40 euro op de paal en geen astronmisch Fluke bedrag, waar dan ook natuurlijk geen garantie meer op zit.

Voltcraft is zelfs geen merk ...

Dat plakt conrad op no-name meet apparatuur.

Hung-Chang en voltcraft zijn meters om te gebruiken op risicovolle plaatsen. In alle andere gevallen verkies ik toch een echte multimeter. :-)

ik wil hem in automotive gebruiken, dus dat komt wel goed met risicovolle plaatsen: heb er 1 besteld en zal mijn bevindingen hier posten.

Ik heb hem binnen!!!

Tering wat een opties! dit heb ik op menigeen fluke/tektronix meter nog nooit gezien. Heb nog geen exate resultaten. Het is trouwens een Protek ('t zal ongetwijfeld uit dezelfde fabriek komen als hung chang)

Maar enfin. Tja, eerste indruk: weerstand meting pootjes tegen elkaar leverde 0,02 ohm op: not all to bad!
't ding doet wel beetje plastic achtig aan en heb de indruk dat laten vallen hem slech bekomt: holstertje of andere vorm van rubberhouder zal hem niet slecht bekomen!

ik ga eerst nog even aan mijn auto knutselen en zal hem dan eens volledig uit testen + de PC optie proberen. Keep you posted

Overigens: voor beginners GEEN AANRADER!!!! Ik ga dit keer eerst de manual raadplegen, want dit ding is echt te complex om er meteen mee aan de slag te kunnen. Je kunt nl. min, max, relatief, average en alles meten:
1 verkeerde instelling en je gaat harstikke plat met je meetresultaat!!!