mijn eerste proeven zijn gestart om een robot-poot te ontwikkelen, voor mijn quadri-pod.
Op het einde heb ik een potlood bevestigd om een bewegingsgrafiek van de poot te maken.

filmpje robot-poot

... wordt vervolgd ( en nu nog eerst een poot met 2 servo's toevoegen )...

:P

ziet er leuk uit!
dat boardje erachter met die ledjes is dat de aansturingsprint? vertel daar is wat meer over :D

alles over dat boardje kun je terugvinden op mijn site
( trouwens, je hebt een mooie site ! De mijne is niet zo professioneel, maar ik moet zuinig omgaan met 50 Mb webspace die ik gratis krijg, daarom schrijf ik alles rechtstreeks in Html en gebruik ik zo weinig mogelijk foto's en fimpjes )

;)

[Bericht gewijzigd door Erelce op (40%)]

ik heb hier nu een filmpje gemaakt van mijn 4 poter in aanbouw

[Bericht gewijzigd door Erelce op (10%)]

Foto's en filmpjes kan je embedden.

Ikzelf gebruik picasaweb (1GB) en youtube van google, werkt perfect.

heel leuk botje edwin! is dit alleen nog maar met pootjes? of zitten er ook sensortjes op?

Op 25 augustus 2007 08:43:09 schreef madthijs:
heel leuk botje edwin! is dit alleen nog maar met pootjes? of zitten er ook sensortjes op?

?

Hij bedoelt of de robot ook kan 'voelen' of hij ergens tegenaan loopt.

hmhm, zodat ie bijvoorbeeld een obstakel kan ontwijken, of iets kan volgen..

This video has been removed by the user.

ok, hij is er terug ( er zat nog een grammaticafout in )

4 poter

Op 25 augustus 2007 09:36:29 schreef Vuurkat:
Hij bedoelt of de robot ook kan 'voelen' of hij ergens tegenaan loopt.

Dat begreep ik wel, maar het is mijn botje niet ...
Ik gaf erelce alleen maar een tip om meer info op z'n pagina kwijt te kunnen zonder dat het hem schijfruimte kost.

Op 25 augustus 2007 07:15:50 schreef EdwinNadorp:
Foto's en filmpjes kan je embedden.

Ikzelf gebruik picasaweb (1GB) en youtube van google, werkt perfect.

bedankt, maar als je You Tube embed krijg je ook andere
films te zien om aan te klikken...

(intussen heb ik bep. instellingen gevonden, en is embedden inderdaad beter)

dit robotje is nog een voorstudie, ik heb nog 6 in/uitgangen over op dit IC en ik zal ze gebruiken om deze robot op afstand mee te besturen ( vooruit, achteruit naar links, naar rechts enz... worden reeds voorgeprogrammeerd in een database in het ic), zodat ik enkel een ingang moet activeren om hem een bepaalde handeling te laten doen.

mechanisch moet er ook nog het een en het ander aan verbeterd worden ( hij heeft nu nog een beetje last van overgewicht, dat zal ik oplossen door extra veren aan te brengen aan iedere poot )

elektrisch is ie ook nog niet volledig op punt, hij werkt nu nog op een te lage spanning ( 3 nicad's = 3,6V ipv 4,8V ) daardoor heeft hij wat minder kracht. Ook moet hij nog beter ontstoord worden ( last van Parkinson ) .

uiteindelijk zal hij eigenlijk heel eenvoudig zijn, want de 8 servo's worden rechtstreeks aan het IC aangeloten ( zonder transistoren of weerstanden ) en het kristal gebruik ik niet.