http://www.grasmaaiershop.nl/N_cb_18_BlobMemo_1.jpg
ik wou eigenlijk zelf een robotmaaier maken een simpele gewoon die kan maaie opladen da hoeft ie nie automatisch tedoen enzo en meten heo hoog het is gewoon dat ik hem 1 keer per week aanzet of zo en dat ie het dan maait
heb er eigenlijk nog geen verstand van maar zit nu wel op elecktro/robomotion. dus leer wel al wat
zouden julie zo een schakeling of zo kunnen krijgen of verzinnen of iets
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Dat is allemaal best lastig om te maken hoor.
Zeker om het betrouwbaar te krijgen, dus ik denk niet dat iemand een kant en klare schakeling heeft
Ohwja, op dit forum wordt het gewaardeerd als je netjes schrijft en formuleerd. Dus met hoofdletters, leestekens en bestaande nederlandse woorden. Dat is ook wel nodig als je lastigere technische dingen wil bespreken...
hoi willems,
Ik denk dat het erg tegen zal vallen. je moet een preciese manier vinden om je robot maaierprecies binnen de kantjes te laten maaien. bij de echte robot maaiers moet je een kabel rond je grasveld leggen geloof ik. Het lijkt me erg lastig om dit te realiseren. het is niet voor niets dat deze robot maaiers over de €2000 euro kosten
om je grasveld te maken zou je ook een soort mini GPS kunne maken. als je drie of meer beacon in een driehoekopstelling zet, kun je exact de positie bepalen. met een compass module kun je de richting bepalen waarin de neus van de maaier gerivht staat. dit heb je nodig om te sturen.
Je zult een route moeten programmeren zodat de maaier je "coordinaten" volgt
bovendien denk ik dat iemand een circuit voor dit beest even uit zijn mouw schud.....
succes,
Gr. Rik
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 25 september 2007 21:03:28 schreef elmowww:
Ohwja, op dit forum wordt het gewaardeerd als je netjes schrijft en formuleerd. Dus met hoofdletters, leestekens en bestaande nederlandse woorden. Dat is ook wel nodig als je lastigere technische dingen wil bespreken...
Sluit ik me allereerst bij aan!
Op 26 september 2007 23:52:33 schreef Rikkepic:
...je moet een preciese manier vinden om je robot maaierprecies binnen de kantjes te laten maaien. bij de echte robot maaiers moet je een kabel rond je grasveld leggen geloof ik.
Ja, rond je te maaien gebied.
En een tweede die de maaier kan gaan volgen om terug te keren naar zijn laadstation.
Familie van ons hebben (hadden?) zo'n systeem, dat door de kinderen NooNoo werd genoemd (members met kleine kinderen zullen deze term wel kennen, denk ik
)
Toen ik het voor het eerst zag, heb ik het ook proberen te doorgronden.
Leuk systeem!
Goeievraag
Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl
Misschien is dit topic iets voor je namelijk: http://www.circuitsonline.net/forum/view/46020/1/grasmaaier
Hier in staan ook diverse andere links.
Bijvoorbeeld deze link:
http://www.robio.be/grasmaaier/
Succes