Ik zoek een zendertje op 433 MHz. Het is voor een slagboom, we hebben daar wel een zendertje voor, maar die is kapot. Het enige wat ik zeker weet is dat dit op 433.nogwat MHz werkt. Heeft iemand hier iets voor??
Je kan bij Velleman (bouwkitje) of Conrad van die sleutelhanderzendertjes kopen. Conrad heeft ook kant en klare 433MHz modules voor niet al te veel geld.
Probleem 1. Je moet wel de frequentie weten waarop je oude zendertje werkte.
Probleem 2, zal denk zijn dat er een digitale code wordt uitgezonden om die slagboom te openen, anders zou die boom op elke zender van 433MHz reageren.
Je moet dus wel even de code uitzoeken en gaan genereren.
Lijkt mij simpeler de fabrikant van de slagboom eens te raadplegen.
We hebben de fabrikant al gebeld, maar die zenders zijn vrij duur, dus ik wil eigenlijk een goedkopere manier. De code wordt volgens mij door middel van een dip-switch ingesteld. Er zit een dip-switch in van 8 schakelaartjes, volgens mij kun je die code overnemen, en dan doet ie het, als je tenminste het goede schema hebt.
dus ik wil eigenlijk een goedkopere manier
Vergeet dat maar Peter. Het lijkt eenvoudig maar er zit veel meer achter dan je kennelijk denkt, het is niet voor niets dat de prijs hoog is. Het is een commerciëel produkt waarvan de schema's en/of eventuele software niet of uitermate moeilijk verkrijgbaar zijn.
Nou, dan weet ik genoeg, misschien dat ik het originele schema wel kan achterhalen, en dan gewoon nabouwen ofzo. In ieder geval bedankt.