Hallo
Ik heb een nieuwe multimeter nodig en ik kan een (nieuwe) digi16 krijgen voor een schijntje van de normale aankoopprijs
Geld voor een 'echte' zoals een fluke of nieaf-smitt kan ik niet vrijmaken.
http://www.vanspijk.nl/product.php?action=show&m=4&gid=9&p…
De werkzaamheden die ik ermee verricht zijn hoofdzakelijk reparaties in de hobbysfeeer en maken van simpele schakelingen, De multimeter zal niet meer dan 3 uur per week gebruikt worden. Alle functies die ik thuis nodig hebt zitten erop
Is dit ding beter dan dat spul bij de Gamma/praxis en aldi etc?
En heeft iemand ervaringen met dit fabrikaat of type?
Groeten
Mart
ik heb ook zoiet in die buurt, alleen dan voor een 30Eur ov zo. Ik vind hem redelijk, alleen bij weerstand metingen valt hij mij soms tegen.de buzzer is zeer zacht, En de spanning metingen volgens mij niet altijd heel juist. De tempratuur meting heb ik ooit eens getest met een anologe terhmometer en dan de mmultimter, dit viel zeer goed mee. alleen bij hogere tempraturen werd hij on nauwkeuriger
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bij de Action hebben ze regelmatig universeelmeters, die kosten 6.95 euro en zijn best goed, kompleet met rubberen beschermhoes.
Ik had er eerst ook niet veel vertrouwen in, maar in totaal hebben we er nu 5 al bijna een jaar in gebruik zonder enig probleem. (Daarvoor hadden we veel duurdere, en daarvan waren er na een jaar al 3 overleden door diverse oorzaken.)
De meetresultaten zijn ook nauwkeurig...
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Die digi 16 gebruiken ze bij mij op school ook. Is wel degelijk spul.
ik zelf heb deze: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=459171
Was net zo duur maar wel met Autorange(automatich naar het goede berijk) en condensator meting 
Wat ik jammer vindt is dat ik weleens grote condensators en elco's wil checken op hun lading, bijv van een monitor of zaagmachine met inductiemotor...vaak kom ik waardes tegen van 30 microfahrad ....dat kan dan niet met de digi 16
De capaciteit meetfunctie hoger als 20 microfahrad zit alleen op de duurdere meters...
Is er eigenlijk een andere manier om dit te meten zonder dure multimeter?
ik ben nu in het bezit van een digi86 , deze is iets sjieker en je kan er capaciteit mee meten tot 30 microfahrad.
Er kan een slotje op
Mart