'zachte' politie sirene

Ik ben op zoek naar een schema voor een nederlandse politie sirene, het is voor modelbouw dus er hoeft géén tig decibel uit te komen. bvd.

bloep....

loopt net een topic over, zie
http://www.circuitsonline.net/forum/view.php?id=5317

succes! en als je bouwt, laat het mij pleazz weten, ik wil ook graag zoiets maar wil zeker weten dat het werkt:)

Greetz poteronassi

dit topic gaat meer over een melodietje etc. ik wil dus echt het natuurgetrouwe politiesirene geluid hebben, en liefst nog zo compact mogelijk ook nog, is voor modelbouw.

bloep....

Dit schema produceert een tweetonige sirene:

http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/555/555ex11.gif

Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.

bedankt, die ga ik eens bouwen en kijken wat ie doet, lijkt me ook dat deze niet te hard is en dat is net wat ik nodig heb !

bloep....

Op 9 juli 2003 10:44:33 schreef Prutsertje:
bedankt, die ga ik eens bouwen en kijken wat ie doet, lijkt me ook dat deze niet te hard is en dat is net wat ik nodig heb !

Ik heb die wel eens gemaakt. Hij is wel leuk maar lijkt niet op de echte politie sirene.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Bedankt bastiaan, bespaar ik me tenminste weer een stukje print :)

Weet je maybe eentje die wel natuurgetrouw klinkt ??

bloep....

Op 9 juli 2003 22:24:15 schreef Prutsertje:
Weet je maybe eentje die wel natuurgetrouw klinkt ??

Nope, dan had ik hem al wel geplaatst voor je in dit topic. De sirene die hier staat geeft wel een redelijke benadering, maar ikzelf hoor heel goed de afwijking van de echter. Ik moet er wel bij zeggen dat een goede vergelijking moeilijk kan worden gemaakt. Het volme en de speaker is natuurlijk in beide gevallen heel anders en dat beinvloed ook de klank van het signaal.

Ik heb me er een jaar geleden ofzo ook al suf naar gezocht. Tot ik er gewoon eentje heb aangeschaft :P

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

* Gerwin duikt morgen ff in rommel doos ik had ergens sirene liggen ff kijken wat voor geluid

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Op 9 juli 2003 22:40:43 schreef GeRwIn:
* GeRwIn duikt morgen ff in rommel doos ik had ergens sirene liggen ff kijken wat voor geluid

* mauritzzz heeft nog een kleuter sirene amerikaans :P

Hello, I'm a signature virus. Copy me into your signature to help me spread.

Op 9 juli 2003 22:40:43 schreef GeRwIn:
* GeRwIn duikt morgen ff in rommel doos ik had ergens sirene liggen ff kijken wat voor geluid

* Gerwin heeft ff gekeken maar ik kan je niet helpen (zwart bobbeltje)

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker