hoi,
Ik heb een Akai AM2600 met AT2600 tuner gekregen.
De tuner werkt nu perfect op mijn oude sony versterker, maar als ik de tuner op de AM2600 versterker aansluit bromt deze erg.
Bij cd doet deze dat ook.
Alleen de tulp kabel aansluiten en het juiste kanaal kiezen geeft al een brom. (tulp in aux/tuner en versterker op aux/tuner zetten geeft dus al een brom.)
Dit doet ie ook zonder dat een ander apparaat aan de andere kant van de tulp zit.
Zonder tulp geen brom dus.
Heeft iemand enig idee hoe dat kan en of het erg moeilijk is om het te herstellen? solderen kan ik wel een beetje maar schema's lezen enzo niet.
groeten,
dj
bedankt voor het snelle antwoord.
nee, er zit geen geaarde stekker aan de versterker.
Ik heb wel een geaard stopcontact waar de stekker in moet.
gr,
dj
heb je een foto van je versterker? ik kan hem zo snel niet vinden op google
of een link waar een foto staat van zo'n ding?
volgens imageshack heb je een Canon 400D?
in dat geval ff de sluitertijd verhogen en die laatste opniew maken. misschien even uploaden op www.uploadarchief.net. daar kun je grotere foto's kwijt:)
de laatste is idd wat onduidelijk. ik zal m nog eens maken.. met de 400d inderdaad.. 
edit:
ik hoop dat ze nu goed zijn.. nu met flits..
op iso 800 zetten, en dan sluitertijd minimaal 1/40. dan moet hij scherp zijn:Pmet de mijne altijd wel.
issie te donker, de ISO waarde op 1600.
draaiwieltje op Tv zetten:P
[Bericht gewijzigd door maus0611 op (25%)]
sorry voor de late reactie
(geen melding gekregen op de mail.)
de tulp connectoren zien er niet vuil uit. hoe kan ik controleren of de massa slecht is? zelf een massa aanleggen vanaf de tulpjes? en waar moet ik deze mee verbinden?
Je schrijft dat je al brom krijgt als een kabeltje insteekt, dat is afgeschermde kabel. Dus of de massaverbinding klopt niet of de kabel deugt niet.
Zoiets is met een weerstandsmeter na te meten.
Zo, geen zin om een nieuw topic aan te maken, maar mijn AM-2600 kraakt als de ziekte als je 'm aanzet..
Binnenin hoor je aan de linkerkant (tussen de aan/uit switch en de linker eindtrappen) een soort knetterende ruis tegelijkertijd. Tevens uit de speakers komt de ruis keihard, ook met het volume dicht. Als ik de mute switch in de stand -15 of -30dB zet wordt het wel minder. Na ongeveer een minuut, soms langer, is de ruis verdwenen en speelt de versterker super.
Weet iemand waar dit probleem te vinden is? Wil deze versterker graag weer in goede staat hebben aangezien het een werelds ding is!
Alvast bedankt voor het meedenken. 
Inderdaad de kabel doormeten
of even een andere kabel proberen,
volgens mij moet je probleem dan zijn op-
gelost.
Gr, Daam
Let wel, ik ben niet de topicstarter, en dit is geen probleem wat veroorzaakt wordt door verkeerde kabels of ongeaarde stopcontacten.. 
't is een KKKGGGGGRRRRRRRRRR ipv de aardebrom bzzz.. 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
t kan ook wel de aan / uitschakelaar zijn die staat te bakken . even net op de instand houden en dan bakt hij schoon . dit komt vaker voor met inductieve belastingen en werkt uiteindelijk wel maar ineens is hij weggebrand .
Vind het vooral vreemd dat de versterker gewoon netjes inschakelt, lijkt ook niks mis te zijn met de aan/uit schakelaar.. Heb nog een spare one liggen uit een Akai AM-2200, zal die morgen wel eens inbouwen dan.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
geluid uit het apparaat zonder boxen aangesloten kan alleen een stroomprobleem zijn of een los contact in een zekeringhouder ofzo iig is het niet goed .
True, dacht inderdaad ook al een beetje aan een 'bakkende' switch ergens oid. Iig alle soldeerpunten eens opnieuw aantippen en een nieuwe switch erin
Op 6 maart 2010 20:05:35 schreef Vince2000:
Zo, geen zin om een nieuw topic aan te maken, maar mijn AM-2600 kraakt als de ziekte als je 'm aanzet..
Dan maak je maar zin... Je kaapt nu een oud topic met ander probleem.
-Off topic
-Topickaap
-Oud topic omhoog zonder geldende reden
Je maakt maar een nieuw topic aan.