Hoi!
Ben nieuw hier
Kwam dit forum tegen op mijn zoektocht naar een multimeter. Al wat gezocht hier op het forum en zag dat hier al veel over geschreven is. Toch word ik hier niet echt heel veel wijzer van.
Als eigenaar van een oudere auto (klassieker moet ik regelmatig weer eens wat doormeten. Ben dus op zoek naar een meter die mij hierin kan voorzien. Naar mijn idee zou de meter de volgende zaken moeten kunnen:
-lekstroom
-staat van de accu
-condensators tsjekke
-bobine tsjekke
-en vast nog wel een paar zaken.
Budget is,... kwaliteit VS euro's Of te wel, wil best voor kwaliteit betalen maar het moet in verhouding zijn met mijn doel.
Groet Jan
De toepassingen die je noemt zijn niet zomaar te doen met je standaard multimeter.
lekstroom gaat met een standaard meter, staat van de accu wat moeilijker ( je kunt de spanning en laadspanning meten, maar dat zegt niets over of hij nog genoeg pit heeft om de startmotor rond te krijgen )
Condensators in een auto neem ik aan dat je die bij de onsteking bedoeld, die kunnen met een standaard meter helemaal ok meten, en dan in bedrijf toch doorslaan, daar heb je een wat spannendere tester voor nodig, voor bobines geldt eigenlijk het zelfde.
Een standaard multimeter komt bij auto toepassingen eigenlijk wat te kort.
Op 23 december 2007 13:50:11 schreef Sine:
Een standaard multimeter komt bij auto toepassingen eigenlijk wat te kort.
Juist, vandaar dat ik er dus niet echt uitkwam met het zoeken op "multimeter" hier op het forum.
Wat voor meter zou er dan geschikt zijn voor de genoemde toepassingen?