Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik hier aan het juiste adres ben voor mijn probleem.

In onze vrije tijd zijn we bezig met een volledige revisie van een Ford Sierra Cosworth.
Nu zou het heel intersant zijn te weten of we:

a) hier iemand hebben die daar iets van af weet

b) het nodige materiaal zouden kunnen verkrijgen om in de ecu aanpassingen te kunnen doen.

@ D.I.D: neem aub contact op met paul welther hierover, das de enige die je met deze ECU waarsch kan helpen!

hij is eigenaar van beek autoracing.

ik klooi zelf veel met scorpio's en heb wel de nodige ervaring met EECIV computers (heb nu zelf een EECV, want rijd zelf met een scorpio cosworth)

maar probeer het eens op het forum van de XR/RS club of op ford-world (dit is hetzelfde technische forum).

Wellicht zijn er dar nog mensen die er wat ervaring mee hebben. ik weet zelf neit zoveel van de ECU van de sierra cos.

Alvast bedankt voor uw reactie

Ik zal mij daar eens laten informeren.

graag gedaan: als het overigens een EECIV generatie is kan ik je wellicht nog wel helpen

P.S.: kun je me ook wat foto's sturen van die cos? Is het een vleugelcos of al een nieuwe?

Op 16 januari 2008 14:42:15 schreef D.i.D:
hier onze voorlopige site

projecten --> cosworth

http://users.telenet.be/DidierDezeure/

Ik begin toch wel jaloers te worden op mensen die de tijd hebben voor dit soort projecten.

Voor wat betreft de ECU. Er zijn zelfbouw ecu's voor benzinemotoren verkrijgbaar. Zoek eens op megasquirt met google.

@D.i.D
Ik zag dat je vandaag al gemaild had naar mijn zaak.
Het is een Weber-Marelli systeem wat er op zit niet echt heel moeilijk.
Als je zelf wilt gaan programmeren zou ik dat niet aanraden met deze ecu.
Dan kun je beter wat anders monteren.Ik gebruikt meestal Emerald.
Maar er zijn erg goede programma's te koop (voor de originele ecu) en het standaard systeem is weliswaar erg oud, 6803 UP voor de kenners, maar voldoet ruimschoots. Overigens welk bouwjaar is de auto cq ecu, met of zonder kat?

De wagen is van het bj 25/01/1990
met kat.

Dan is het een van de laatste uitvoering van de ecu.
Daar zit geen normale boostregeling in alleen "overboost".
Dan moet je ieder geval een andere wastegate actuator hebben. Je kan ook een boost controller gebruiken.
Verder heb je goede software nodig voor de ecu.
De grote injectoren erbij.
Dan heb je een beest van een auto.

ik heb al phase 3 software de 803(denk ik) injectoren
en een 3 bar MAP sensor

@paul: binnenkort maak ik een keer een afspraak met je om toch nog eens een keer je bedrijf te bewonderen. Wellicht heb ik nog een leuk projectje waar ik hulp bij nodig heb. (uiteraard tegen normaal tarief)

Maar heb ook wat problemen met mijn cosworth (scorpio :)) dus als ik alles gefikst heb kom ik een keer langs!

@paul: De software van emerald is die geschikt voor +/-500 pk?

Op de site heb ik prijs gevonden van de ECU maar niet direct voor de software(messchien niet goed gekeken)
Weet jij ong. wat dit zou kunnen kosten??

software mischien wel tot 500pk
maar hoe zit dat dan met de turbo ?
volgens mij een bus gelagerd exemplaar
die het bij lange na niet haalt.
was het niet een 2 ltr ford? origineel
204 pk?

origineel 220 pk dacht ik en er rijden er hier in nederland rond met 550 pk straat legaal. Weet niet of de ECU dan origineel is en de turbo is dan wel iets verbouwd ja.

maar het kan wel.