Ik heb sinds een tijdje een Tektronix 475A scoop (van +/- 30 jaar oud). Echter heeft deze scoop 2 kleine probleempjes.

- de ingangsverzwakker van kanaal 1 lijkt een slecht contact te hebben. Als hij op meetbereiken staat van 2 ( of 20 mv, 200mv, 2v etc) is de verzwakking niet stabiel. Als ik bijv 5 volt aanbied dan geeft de scoop waarden aan tussen 3 en 5 volt, deze waarde veranderd als ik tegen de scoop tik. Ik heb de scoop opengemaakt en de contacten in de ingangsverzwakker schoongeblazen. Dit lijkt wel te helpen.
Zijn er nog andere dingen die hieraan kan doen ?? Ik meen eens gelezen te hebben dat contactcleaner hier uit den boze is.

- verder zit mijn focuspotmeter muurvast. Het asje van de voorkant naar de potmeter is wel ganbaar, dus het lijkt erop dat de potmeter zelf muurvast zit. Nu weet ik niet goed wat te doen met deze. Er uit halen en met bruut geweld gangbaar maken of gewoon laten zitten (focus is niet echt slecht). Heeft hier iemand nog een goede tip ??
Ben al op zoek na een nieuwe potmeter (Tek nr 311-0075-00) maar heb nog geen bedrijf gevonden dat deze voor een redelijke prijs naar Nederland verzend.

Voor spare parts o.a.

http://www.sphere.bc.ca/test/tek1.html

In Tektronix manual vd 475 staat:
Switch Contacts. Most of the switching in the 475 is accomplished with circuit-board mounted, cam-actuated contacts Care must be exercised to preserve the high-
frequency characteristics of these switches. Seldom is switch cleaning necessary, but if it is required, observe the following precautions.
For cleaning the switch contacts, isopropyl alcohol is the recommended solvent to use. Apply the isopropyl alcohol with a camel-hair brush. Do not use cotton swabs as they tend to snag on contacts, possibly causing damage, and leave strands of cotton, causing intermittent electrical contact.

Focus potmeter lijkt een "gewone" potmeter te zijn van 5M ohm. Let wel op gevaarlijke spanningen!