Wat een mooie stand, complimenten heren!
Ik vond het heel geslaagd, goeie sfeer, zeker achter de CO stand.
Gezellige reis met Rd12dt, Corné12 en een nieuw lid.
Ben maar niet te lang blijven hangen want als iedereen dat doet!!
Heb een mooi weerstation gescoord, 3 voor € 20, hoe is het mogelijk
- 2 magneetvoeten plus 70 cm antenne bij Corver voor €15.
- gender change DB9, RS232, 3 voor €1.
- Casio organizer uit het jaar 10.000 BC voor €1, die man duwde hem in mijn hand en wilde hem niet meer terug.
- batterijhoudertjes
- Li-batterijtes
- 13 stopcontacten op een rij, bij één van de 1395 Duitse handelaren (het lijkt wel een Duitse beurs)
En corné12 was gisteren jarig,
Hiep Hiep hoera!! Hij heeft de eerbiedwaardige leeftijd bereikt van 18 lenteshttp://www.xs4all.nl/~ketel/smileys/smiley_happy_birthday.gif

Heeft er nog iemand die Vectron POS systemen gekocht? Dat was een klein kastje met een AMD Elan 100MHz PC104 systeem, 4 serieele poorten, ethernet poort en een DECT module erin. Werden verkocht bovenin, aan de andere kant dan de CO-stand. Heeft iemand daar toevallig de pinouts van de voedingsspanning al uitgezocht? :)

Spijtig dat ik het niet heb kunnen halen.

Niet zozeer voor de beurs zelf (ik heb eigenlijk een hekel aan tussen drommen mensen te lopen) dan wel voor de kennismaking en praatjes met andere CO-leden.
Alhoewel ik hier lees/hoor dat er toch vele leden elkaar gemist/niet gezien/niet gevonden hebben.

Ik was i.i.g. van plan om een badge, voorzien van het CO-logo en mijn nickname, op te spelden (badge van doorschijnend plastiek, met gleuven voor bankkaartformaat kaartje, ooit gerecupereerd van één of ander seminarie).

Ik begrijp ook wel dat in zo'n groot samentreffen het niet evident is om elkaar te vinden/herkennen/tegen te komen, om nog niet te spreken over het feit dat de leden op de CO-stand zeer druk in de weer waren.

Zou het geen idee zijn om ergens een echt puur CO-treffen te organiseren (knus en klein), met ruil/koop/verkoop/weggeefmogelijkheden? (een schuur of hangaartje zou reeds perfect zijn)

Ik ben i.i.g. bereid om de nodige inkomprijs/standgeld te betalen, al was het maar om van een hoop voor andere CO-leden nuttig/bruikbaar materiaal af te kunnen geraken.

PS: Mocht er echt binnen in de hal gerookt worden? (ik ben roker)

Op 16 maart 2008 10:37:28 schreef Turbokeu:

Nee, dat mocht niet, het werd zelfs nog omgeroepen. ;)

Op 16 maart 2008 10:37:28 schreef Turbokeu:

ABSOLUUT NIET

Bij mijn weten mocht er niet gerookt worden Turbo, maar we je kon met een stempeltje op je hand steeds naar buiten als de longen onverzadigd dreigden te raken.

Een CO meeting is misschien ook een idee, je kunt eventueel een mail sturen naar EAT, zodat je in de algemene CO postbus terecht komt.
Dan is het wellicht mogelijk dat we als team het e.e.a. aan kunnen pakken.

Er gingen al vele stemmen op om niet te wachten op de volgende Rosmalen beurs, maar tussentijds nog een paar beurzen te doen.
Zijn er hier mensen die een goede electronica beurs weten, die goed bezocht wordt?

-edit-
LOL, jochem heeft op zijn foto's als ze aangeklikt worden daadwerkelijk zwarte balkjes over de ogen geplaatst van HMH en mij, hadden we een geintje over gemaakt...

[Bericht gewijzigd door chuckie op (13%)]

Beurzen die voor iedereen toegankelijk zijn:
Beesterzwaag, De Lichtmis, Dag van de Amateur.

Op 16 maart 2008 10:49:09 schreef chuckie:
Bij mijn weten mocht er niet gerookt worden Turbo, maar we je kon met een stempeltje op je hand steeds naar buiten als de longen onverzadigd dreigden te raken.

Een CO meeting is misschien ook een idee, je kunt eventueel een mail sturen naar EAT, zodat je in de algemene CO postbus terecht komt.
Dan is het wellicht mogelijk dat we als team het e.e.a. aan kunnen pakken.

Er gingen al vele stemmen op om niet te wachten op de volgende Rosmalen beurs, maar tussentijds nog een paar beurzen te doen.
Zijn er hier mensen die een goede electronica beurs weten, die goed bezocht wordt?

-edit-
LOL, jochem heeft op zijn foto's als ze aangeklikt worden daadwerkelijk zwarte balkjes over de ogen geplaatst van HMH en mij, hadden we een geintje over gemaakt...

De Hobby Elektronica Beurs (HEB), daar moet je je wel voor aanmelden.

Ik heb ook wel even een vraagje.

Bestaat er in België ook zo'n beurs(liefst in provincie Antwerpen)? Of hebben ze zoiets alleen in Nederland.

En wat geven jullie zo gemiddeld allemaal uit aan Rosmalen?

Voor +/- €30,- heb ik het volgende:

* Weerstanden
* LEDs
* Diode's
* Potmeters
* Breadboard
* 4x 7812 en 2x LM312
* 25x BE5588 en 10x BC547B
* Een heleboel condersators
* 4x Drukschakelaar
* 2x Bannaan connector chassis montage
* Behuizing
* 8x Eurostekker chassis deel female
* 1x Eurostekker chassis deel male
* Koelblok

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (31%)]

Op 16 maart 2008 11:32:16 schreef bvbart:
Ik heb ook wel even een vraagje.

Bestaat er in België ook zo'n beurs(liefst in provincie Antwerpen)? Of hebben ze zoiets alleen in Nederland.

Hier in België zijn er ook maar niet zoveel en niet zogroot.
Een paar waar ik al ben geweest: Eksel, Bocholt, Turnhout ( en zijn er nog meer, google maar is.)

Ik denk dat ook wel eens naar zoiets wil gaan (misschien volgend jaar). Is er echt niets in België. Dan kan ik er met de bus of trein heen.

Mijn ouders hebben ook geen zin om zo ver te rijden voor "maar een rommelmarkt".

@Stynus, bedankt dat er toch iemand iets van in België weet. Zal eens google'en.

[Bericht gewijzigd door bvbart op (16%)]

ABSOLUUT NIET

Nee, dat mocht niet, het werd zelfs nog omgeroepen. ;)

Bij mijn weten mocht er niet gerookt worden Turbo

Dacht het wel... ('t is omdat ik kweeniewie met een zakje tabak bezig zie op één van de foto's)

@Stynus waar vind je dat op google, wat moet ik intikken?

Hier staat een lijst:
http://www.uba.be/actual/activities/activities_nl.html

Maar je kan er misschien beter een nieuw topic voor maken want is hier wat off-topic.

Op 16 maart 2008 11:29:21 schreef ledlamp:
[...]
De Hobby Elektronica Beurs (HEB), daar moet je je wel voor aanmelden.

Wordt deze goed bezocht? Ik zie op de site alleen maar een aankondiging van een beurs en deze gaat plaatsvinden in 2004!

Geen idee, ben er nog nooit geweest. ;)

Ik las het volgende op de site van het B.R.A.C.:
''Landelijke Radio Vlooienmarkt 2008 in 's-Hertogenbosch''

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (44%)]

Was afgelast toen wegens te weinig interesse meen ik.

Dit was ooit het initiatief van een aantal CO members. Op het laatse moment is e.e.a. niet door gegaan.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/8517

O, dus die website bestaad voor niets?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (77%)]

Op 16 maart 2008 12:01:50 schreef EdwinNadorp:
[...]

Wordt deze goed bezocht? Ik zie op de site alleen maar een aankondiging van een beurs en deze gaat plaatsvinden in 2004!

Die site is al enige tijd 'dood'.
Wel leuk dat de enige link die ze hebben CO is.

Ja maar misschien is het een idee om het idee weer ''op'' te pakken?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (59%)]

Zo gisteren ook in Rosmalen geweest en het volgende gekocht:

- set condensators bij het CO
- een zak met van allerlei wat bij het CO (wie heeft dat gedesoldeerd?)
- een weerstation met een zender (hij pakt de zender nog niet, echtepino, doet hij het bij jou wel en zo ja hoe?)
- een stuk of wat relais
- zak met een stuk of 60 potmeters met verschillende waarde (3 euro, kon het daarvoor niet laten liggen).
- paar schroevendraaiers
- koelblokjes
- elko's weerstanden en dat soort gebeuren
- vierkante ledblokjes, die ik voor het eerst zag, met 4 aansluitpunten (weet iemand daar het voordeel van?)
- 5 W weerstanden allerlei waardes
- printkaarten, dubbelzijdig
- nog wat van die blauwe schuifstekkertjes (wat was de naam?)

Dat was het zo'n beetje. Verder nog een aantal mensen gezien:

- Chuckie
- High met Henk?
- Hugo Welther (vergeten met felicteren met z'n vrouw, maar dan bij deze als nog)
- (z)weetvoetje

Nog wel een paar, maar daarvan ben ik de naam vergeten.

gisteren heb ik met moeite ongeveer de hele beurs kunnen bekijken. Heb weer het nodige kunnen vinden:

http://www.uploadarchief.net/files/download/pic01.jpg

Daarnaast heb ik ook nog een hele doos met oude halfgeleiders op de kop kunnen tikken, eens kijken wat er allemaal inzit.
De Ersa boutjes werken best fijn, niet slecht voor 10 eurie per stuk. Mooiste koop vond ik de MOSFET's die 1 euro per meter kosten.

Leuke beurs gehad gisteren :)

Diverse dingen gekocht:

http://fotografie.tubefreak.nl/overig/radiovlooienmarkt_rosmalen2008/aankoop1.jpg

http://fotografie.tubefreak.nl/overig/radiovlooienmarkt_rosmalen2008/aankoop2.jpg

- 14 inch vga touch screen
- Atmega thin client (ide --> CF reader, helemaal stil en mogelijkheid tot eigen os installeren!)
- 12 Ah lood/gel accu (nieuw!)
- 2 dikke 12V fans in frame
- 3 com wifi usb adaptors (bij de CO stand) :)
- Sony 4 kanaals versterker
- Diverse jack kabels (eveneens CO stand)
- Wat pluggen en diverse zakjes met elco'tjes en c'tjes (de 50 cent p/s zakjes :))
- 2M/70CM antenne om tussen het raam van de auto te klemmen.

Verder nog wat los gereedschap en ander grabbelspul.

Ik was degene met een Nikon D200 rondliep :)

Waar ik uiteraard nog wat foto's mee gemaakt heb van de dag.
Het zijn er niet zoveel omdat ik teveel aan het beurzen was!

http://fotografie.tubefreak.nl/overig/radiovlooienmarkt_rosmalen2008/

p.s. niet gaan kwijlen bij die prachtige Braun receivers!