Extra sponsering is zeker welkom, alleen zullen de meeste sponsors daar wel iets voor terug willen zien.
Bijvoorbeeld de naam van het bedrijf op de stand o.i.d..
De vraag is of we dat wel willen en of het mod-team, met name Jeroen dat wel willen.

Ik wil gerust op zoek gaan naar sponsors, die zou ik ook wel vinden, maar het gevaar bestaat dan misschien dat de stand een live-spam wordt.

CO moet toch IMHO wel iets van onafhankelijkheid blijven uitstralen.
Of laat ik nu mijn eigen onafhankelijke ondernemersgeest teveel preveleren?

Kan je ook sponsoren door het schenken van (oude) meettoestellen,voor de volgende Rosmalen beurs?

doneren mag natuurlijk altijd, maar hoe of wat we het gaan doen met sponsoring is idd een issue:

helemaal onpartijdig kan CO toch al niet zijn als ik hier naar rechts in mijn scherm kijk ( -------->)

led's buy, Conrad, Voti, PSD, I-Trixx, AAVRS.

maar of we dat nu ook op een stand uit moeten gaan dragen en in welke mate? Ik voel er PERSOONLIJK weinig voor om een bonte verzameling van bordjes in de stand op te hangen

HOOGUIT 1 bord met de tekst:

deze stand / CO is mede mogelijk door: En dan een paar kleine naampjes op logo's bord grote maximaal 70 cm bij 50 cm ofzo... En daar dan ALLE bedrijfsmatige sponsoren op

maar das dan ook het maximale wat we denk ik zouden moeten doen.

LET WEL DIT IS MIJN PERSOONLIJKE VISIE OP DIT MOMENT!

@Chuckie,
CO heeft nu ook adverteerders ...

Maar zeker!
Is zelfs zeer gewenst, geeft ook in zekere mate een vorm van professionaliteit aan
Maar hoe meer eigen leden belangenloos willen doneren, hoe meer dat aangeeft en ook voor de buitenwacht duidelijk maakt dat CO een significante plaats (MSB) inneemt in de Hollandse electronica scene.

Betrokkenheid is de sterkste pijler onder de onafhankelijkheid van CO en de werking van het Forum.

@Guido 007
Heel erg graag!!
en dat bedoel ik nu.

[Bericht gewijzigd door chuckie op (15%)]

Op 9 april 2008 13:16:51 schreef High met Henk:
helemaal onpartijdig kan CO toch al niet zijn als ik hier naar rechts in mijn scherm kijk ( -------->)

Geloof nou maar niet dat de sponsors enige invloed op de inhoud van het forum hebben, behalve de bannertjes op zich.

En zo zal het ook op de stand zijn, plaatjes aanwezig, maar meer niet.

@GJ
Hoe kijken jullie als mods nu eigenlijk aan tegen het fenomeen sponsering en de daarmee gepaard gaande verplichtingen?
Zou het kunnen, wat HmH voorstelt een bord in de stand?

Op 9 april 2008 13:29:03 schreef GJ_:
[...]
Geloof nou maar niet dat de sponsors enige invloed op de inhoud van het forum hebben, behalve de bannertjes op zich.

sorry dat ik me wat verkeerd uitdruk GJ_: "helemaal onpartijdig overkomen" had daar moeten staan: er zullen altijd mensen zijn die dus idd erop houden dat jullie toch meer met die bedrijven hebben.....

De vaste gebruikers weten beter ;)

Als mods hebben we over dit verhaal nog geen mening, er zal dan eerst overleg moeten zijn.

Ik denk (persoonlijk) niet dat het goed is om sponsoring op een CO stand zich te laten uiten naar de beursgangers omdat de stand natuurlijk niet een officiele CO stand is. En dan heeft het mijns inziens geen pas om de indruk te wekken dat enkele commerciele partijen daar een vinger in de pap hebben.

Op CO zelf gebeurd dit natuurlijk ook, maar daar ligt het geheel bij CO zelf.

Ik zou dus zelf niet zo'n voorstander zijn van een sponsorbord op een CO stand. CO is niet van de groep vrijwilligers en overigens ook niet van mij. Dus denk ik dat we het aan de eigenaar van CO verplicht zijn om bij gebruik van logo's en dergelijke ons behoorlijk terughoudend op te stellen.

maar dan rijst bij mij meteen de vraag: hoe om te gaan met sponsoren van de stand, dus bedrijven die belangeloos producten/diensten te beschikking stellen.... sommige zullen het wellicht apprecieren om genoemd te worden...

...en daar zouden we dus voorzichtig mee om moeten springen.

Ik zou zeggen dat hun producten al reclame genoeg moeten zijn, toch?

---
nog steeds persoonlijke mening, dus niet als mod

Dat is wat ik ook eerder aangaf, e.e.a. zal eerst in overleg moeten en of jullie als mods en Jeroen dat willen.
Jeroen is toch de eigenaar?

-edit-
Ikzelf ben misschien ook wat te voortvarend geweest door op de stand het officiele logo te schilderen en te voorzien van het looplicht.
Ik hoop alleen dat daar niet te zeer over gevallen wordt?

[Bericht gewijzigd door chuckie op (42%)]

ja, Jeroen is de opperCO

Op 9 april 2008 13:52:34 schreef GJ_:
...en daar zouden we dus voorzichtig mee om moeten springen.
[...]

Dan zeg ik op mijn beurt, dat je heel voorzichtig moet zijn met eigen investeringen ten behoeve van de verkoop.
Maar dat is mijn persoonlijke mening!

daarom zeg ik: ik doe een investering waarvan ik het verlies 100% in kan calculeren vooraf. 't wordt wat anders als iemand met een apparaat van 1000 euro aan komt zetten: bijv een lading hagelnieuwe rigol scopes...

Als dat toch eens waar mocht zijn...

dan zouden ze ook een grote reclame stikker willen plakken en das dus nou net NIET de bedoeling ;)

Leuk dat brainstormen zo ... Maar hadden we daar niet een speciaal e-mail adres voor?
Of gaan we elkaar privé mailen en het hier verder bespreken?
Was niet de afspraak!

;)

ach, laat de rest ook eens meegenieten van al onze wilde plannen....

Ja, ook nog kans op meer creatieve inbreng :)

Tegen de tijd dat er concrete plannen en afspraken gemaakt moeten worden zou ik als ik jullie was weer op de mailinglist overstappen..

Kost alleen maar 'forum ruimte', voegt meestal niets concreets toe en de meeste z.g. heldere ideeën komen van de stuurlui aan wal ...

Heldere ideeën spuien is niets mis mee op zich, maar laat de discussie aan het team over!

(Ik probeer de zaken nuchter en zakelijk te bekijken, zeker als ik kijk naar de behaalde doelen, KISS is mijn motto Keep It Simple and Stupid)

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (24%)]

Ach, een beetje forumvervuiling in een topic dat over de datum is kan toch geen kwaad >:)

Lekker constructieve opmerking ...
We praten hier wel over de *volgende* beurs!
En de inspanning van de teamleden die daar voor nodig is.
@Teamleden, ik lees gewoon mijn mailtjes weer over dit onderwerp.

Edit:
Nieuw topic geopend zodat iedereen kan brainstormen ...
En inderdaad Rosmalen 2008 is geweest, dus dit topic, met mede toestemming van MAH, kan dicht.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (15%)]