ik heb laatst een laptop gekocht een medion maar er zat geen accu bij hij doet het wel totdat de kleine opslag van de bios leeg en valt hij weg. Nu moet ik dus een soort van accu nabootsen om het te foppen er zitten 5 conact punten op welke zou welke kunnen zijn ik dacht bij mezelf dat de accu opgesplitst kan zijn. Maar hoeveel volt zou er op moeten de net adapter moet 19 volt 1.8 ampere zijn?
iemand ervaring met zulk soort dingen??
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op zo 24-03-2002 20:16:54 schreef arjan:
ik heb laatst een laptop gekocht een medion maar er zat geen accu bij hij doet het wel totdat de kleine opslag van de bios leeg en valt hij weg. Nu moet ik dus een soort van accu nabootsen om het te foppen er zitten 5 conact punten op welke zou welke kunnen zijn ik dacht bij mezelf dat de accu opgesplitst kan zijn. Maar hoeveel volt zou er op moeten de net adapter moet 19 volt 1.8 ampere zijn?iemand ervaring met zulk soort dingen??
ik denk niet dat ie op de bios loopt hoor! er zit een bios batterij misschien op maar die zorgt er gewoo nvoor om de intsellingen te behouden verder niet
hmmm ooit weleens gehoord van een leuke elko die het zooitje stabiliseerd?
die zit ook gewoon in jouw laptoppie en idd. het ledje zal daar wel ff op branden jah. mijn ICL fujitsu's doen da ook. maar als je bios batt leeg is, dan ben je al je instellingen van je bios ook pleitte lijkt me niet logisch.
Groetjes
Sven
yo
Nou na flink wat gesleutel en gemeet heb ik de batterij kunnen vinden in mijn laptop hij 3,6 volt litium accu van 11 mah van varta het zijn gewoon 3 knoopcellen parallel
ik hoop dat ie nu weer goed word kan ik trouwens ook gewoon penlites gebruiken???
Op ma 25-03-2002 19:48:11 schreef arjan:
Nou na flink wat gesleutel en gemeet heb ik de batterij kunnen vinden in mijn laptop hij 3,6 volt litium accu van 11 mah van varta het zijn gewoon 3 knoopcellen parallel
ik hoop dat ie nu weer goed word kan ik trouwens ook gewoon penlites gebruiken???
Stomme opmerking maybe, maar als je laptop het daarop doet:
Draadjes eraan ----- > naar buiten voeren / Volgen naar originele accu connector ---------> eigebouw accu / net voeding daarop aansluiten.
De spanning heb je net verteld dus das het probleem niet
Moet het toch wel werken. hoewel mijn laptop wel 2 spanningen nodig heeft wat ik nogal vaag vindt, want ze liggen maar een beetje uit elkaar weet niet exact uit mijn hoofd sorry. Maar een laptop van DEC die ik ook installed heb had ook 2 voedingsspanningen dus let ff op dat je niet 2 verschillende spanningen nodig hebt
Groetjes
Sven
yo
weet je wat het is henk ik heb de orginele accu nooit in handen gehad en weet dus ook niet hoeveel volt er op gestaan heeft.
Op wo 27-03-2002 19:36:55 schreef arjan:
weet je wat het is henk ik heb de orginele accu nooit in handen gehad en weet dus ook niet hoeveel volt er op gestaan heeft.
Dan heb je een major probleem. want die krengen hebben meestal dus in mijn ervaring 2 voedingsspanningen. Ik heb hier een originele accu en een originele voeding voor mijn laptoppie moeten kopen, maar heel reeel. Ik weet ook niet waar welke spanning op staat. Dus ik heb 1 voeding voor toen 2 laptops (mijn pa had dezelfde). Wel 2 accu's en dockings. Maar heel eerlijk. zet eens de spanning van die accu's erop en kijk dan ff wat het doet. Als het draait is het cool ander moet je echt wat proberen uit te zoeken.
Vraag anders eens info op bij de fabrikant.
Groetjes
Sven
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
kan je bij conrad geen accu's voor dat ding kopen? dan zit er vast wel een datablad bij hoeveel volt en waar je ze op moet aansluiten ."tis maar een idee"
yo
jammer genoeg zat er geen boekje bij. Maar het gekke is dat hij alleen wil draaien op de bestaande ni mh baterij van 3,6 volt en 11mah. andere baterijen wil die niet op opstarten.
Is je medion laptop toevallig het type: MD 30798? Heb namelijk soortgelijke problemen (gehad) met dat ding. Maar ik heb mijn accu nog gewoon.
Alex
Op vr 29-03-2002 22:19:04 schreef arjan:
jammer genoeg zat er geen boekje bij. Maar het gekke is dat hij alleen wil draaien op de bestaande ni mh baterij van 3,6 volt en 11mah. andere baterijen wil die niet op opstarten.
Vind het een vreemd verhaal eerlijk gezegd, ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar als ik mijn Fujitsu Siemens bekijk dan zit daar een 4000mAh accu in van 9.6V en DAAR draait ie op, en als ik bedankt dat het ding die in +/- 3 uur helemaal leeg slurpt kan ik gewoon niet geloven dat die notebook van jou op zo'n minibatterijtje draait
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
3,6V 11mAh --> backup batterij voor de BIOS. Is niet de accu van je pc, tenzij je je laptop hebt gekocht op het starship Enterprise