Prutsertje
bloep....
Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:
Als ingang x laag wordt moet ingang y binnen een bepaalde tijd (ongeveer 1-2 seconden) ook laag worden om een routine aan te roepen, anders gaat de hoofdroutine gewoon weer verder.
Ditzelfde moet ik doen als de y ingang eerst laag wordt, dan moet binnen een bepaalde tijd x ook laag worden om weer een andere routine aan te roepen.
nu heb ik iets proberen te maken met een routine die met de for loop instructie werkt en daar nog een delay van een aantal µS ingebouwd, maar dit werkt nioet echt lekker. Als ik nml. met de µS onder de delay_100us kom geeft de compiler een foutmelding.
Hoe ga ik dit oplossen ??
bvd
ff resumé:
Situatie 1:
- hoofdroutine loopt
- ingang x wordt laag
- hoofdroutine blijft nog steeds doorlopen
- ingang y wordt later dan 1~2 sec. na ingang x laag
Situatie 2:
- hoofdroutine loopt
- ingang x wordt laag
- ingang y wordt binnen 1~2 sec. na ingang x ook laag
- subroutine 1 wordt aangeroepen
- na afloop subroutine 1 gaat verloop hoofdroutine verder
Situatie 3:
- hoofdroutine loopt
- ingang y wordt laag
- ingang x wordt binnen 1~2 sec. na ingang y ook laag
- subroutine 2 wordt aangeroepen
- na afloop subroutine 2 gaat verloop hoofdroutine verder
Is dit wat je wilt bereiken?
Mooi. Dan ga ik me wel ff uitleven op 'n hoopje flow-charts enzo...
(Creëren van overzicht, deel II
)
Moet ik alleen ook nog ff weten voor wat voor controllertje of processor 't bedoeld is. (Die moet nl. wel over een timer beschikken).
[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op ]
Prutsertje
bloep....
Op 27 augustus 2003 23:34:08 schreef MNM(tm):
Mooi. Dan ga ik me wel ff uitleven op 'n hoopje flow-charts enzo...(Creëren van overzicht, deel II
)
Moet ik alleen ook nog ff weten voor wat voor controllertje of processor 't bedoeld is. (Die moet nl. wel over een timer beschikken).
Het is gewoon de aldoude pic16f84a en programmaatje moet in jal geschreven worden
Prutsertje
bloep....
zijn er nog vorderingen ?? Ik hoef trouwens geen complete code he, als ik maar eens een begin heb....