1) Denken dat je met je ICD2 aan het debuggen bent, maar stiekum toch met MPSIM! Goedemorgen... Wakker Worduh! (Door even te kijken naar het aantal knopjes in de Toolbar had ik dit snel kunnen zien...)
2) Van een USB-Serial converter (FT232) de USB- en USB+ omdraaien en dan na 2 jaar (met een redelijk werkend product) er achter komen dat het 'niet helemaal lekker werkt'. Bij gratie van een wonder heeft het ook nog gewerkt, zij het dat ik de PC baudrate een factor 8 hoger moest instellen Fout kwam voort (zoals bij veel fouten) door slecht/oppervlakkig de f**king datasheet te lezen )
3) Bij een software bug waar je ervan overtuigd bent dat het NIET aan je eigen software ligt, nog een aantal dagen doorzoeken naar die bug. Als ik eerder in de Errata sheets had gekeken van de desbetreffende MCU had ik gezien dat er silicon fout was, die net die bug veroorzaakte
4) Als bij een EMC Radiated Immuniteits test (in dit geval Automotive) de boel plat gaat verdenkt de testengineer die de test uitvoerd meteen jou brouwsel... Gelukkig ging zijn 150 Ampere voeding plat en niet mijn brouwsel! Moraal: Je niet meteen laten afwimpelen eerst boven tafel krijgen wat er precies gebeurd en er altijd bijblijven!
5) ... Ik kan nog wel ff doorgaan! Pfff... Ik wordt soms moe van mezelf!
Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze stommiteiten, zodat jullie ze niet meer behoeven te begaan!
Full Power.