hoi daar mede hobbyisten. ik heb een vraagje een meedenkertje ik ben al een aantal jaren in het bezit van een kenwood receiver krf-v 6020 heeft het altyd goed gedaan. maar nu gaat hij op de gekste momenten in storing! dan knippert stand by lampje in een vrij snel ritme! en dan moet ik 2 keer op de stand by schakelaar drukken . dat gebeurt de ene keer snel achter mekaar en de andere keer dan blijft het een hele avond weg. ik heb al een keer de radio uit de kast gehaald omdat ik dacht dat het de thermische beveiliging was. en gelijk uit gespoten met pers lucht maar daar lag het niet aan. alle ingangen getest cd video tuner aux. op alle ingangen komen de storingen voor . zit zelf aan een micro processor fout te denken mischien dat iemand van jullie een idee of ervaring hiermee hebben alvast bedankt daandc

Zet er eens een paar leestekens zoals, punten, komma's en hoofdletters tussen.
Ik krijg een ADHD gevoel als ik die tekst lees.

bij deze dan gr daandc

Slechte solderingen, ga alle printen na met de soldeerbout, wel netjes natuurlijk.

Gebruik veel licht en eventueel een loeplamp.

Kijk met name op het boardje met de hulpvoeding (klein trafootje) en rondom de processor (achter het frontpaneel) met kristal.

Ook onderlinge kleine meerpolige stekerverbindingen kunnen een bron van ergernis vormen.

Verder wat Henry zegt; doorsolderen lost 90% van dit soort vage klachten op.

oke mannen alvast bedankt voor jullie reactie zal m van de week uit de kast trekken en eens onder handen nemen !! ik hou jullie op de hoogte gr daan

hoi daar de receiver draait weer zonder dat ie uit gaat Het waren inderdaad slechte soldeer eilandjes. op het processorboard voor display en stand by sturing . het waren zulke slechte soldeeringen dat er niet eens een vergrootglas voor nodig was. in ieder geval bedankt voor jullie reactie gr daan

bedankt voor het melden.

Graag gedaan !! mischien kan iemand er nog wat mee ?!

Zulke terugkoppeling is altijd heel fijn. Ten eerste omdat we natuurlijk erg nieuwsgierig zijn of de tipgevers het "goed geraden hadden".
En ten tweede voor het leer-effect. Je zult zien dat later iemand zegt: "jawel, dat kunnen bèst slechte solderingen zijn, dat komt heus voor, dat heb ik gelezen". Terwijl hij anders de radio zou weggooien.

Hallo allen, ik heb een krf v5010 gekregen met dezelfde problemen als hier beschreven. Na het artikel gelezen te hebben heb ik ook wat contactpuntjes op het frontpanel opnieuw gedaan. Ik ben in totaal hooguit een half uurtje bezig geweest en de storing was meteen over.

Hartelijk dank voor de informatie, zonder dat had ik het nooit aangedurfd. Dit is nu het tweede apparaat dat ik dankzij jullie nieuw leven heb kunnen inblazen. Ga zo door!

Groeten, Paul