digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
yow ,
wie heeft er een schematje voor een rc zender en bijgepaste ontvanger dat ik zou mogen hebben ?
het is om een beweegingsdedector op afstand te laten werken dus het zendertje mag niet zo veel verbruiken
en ik heb een spanning van 9 v gelijkspanning en het moet minstens 5 meter ver gaan in open lucht bij de ontvanger speelt het verbruik en de spanning niet zo'n grote rol
digi
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op vr 29-03-2002 20:22:39 schreef digi:
of weet er iemant hoe ik een bewegings dedectror kan maken
een bewegings detector moet je wel kunnen maken met een pyro sensor dit is een sensor die op lichaamswarmte reageert dan moet je er gewoon een schakelingetje omheen bouwen die een relaitje openstuurt lijkt mij niet zo moeilijk om te realiseren
heb ultraoons zender + ontvanger naar de site gepost. nxt month moet hij er staan. ik heb hem hier niet en PC waar hij opstaat is ivm verhuizing niet meer on line. dus je kan ff (ik dacht) Bastiaan lief aankijken en vragen of hij hem je ff wil toesturen.
Groetjes
Sven
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op vr 29-03-2002 21:32:51 schreef High met henk:
heb ultraoons zender + ontvanger naar de site gepost. nxt month moet hij er staan. ik heb hem hier niet en PC waar hij opstaat is ivm verhuizing niet meer on line. dus je kan ff (ik dacht) Bastiaan lief aankijken en vragen of hij hem je ff wil toesturen.Groetjes
Sven
OF MIJ 
Op vr 29-03-2002 18:38:08 schreef digi:
yow ,
wie heeft er een schematje voor een rc zender en bijgepaste ontvanger dat ik zou mogen hebben ?
het is om een beweegingsdedector op afstand te laten werken dus het zendertje mag niet zo veel verbruiken
en ik heb een spanning van 9 v gelijkspanning en het moet minstens 5 meter ver gaan in open lucht bij de ontvanger speelt het verbruik en de spanning niet zo'n grote rol
Hi,
Heb je inmiddels een schakling gekregen voor een draadloze toepassing (zender/ontvanger), ik ben er nl ook naar op zoek!
Groeten,
Bert
digi
Erik
Op wo 12-06-2002 15:38:20 schreef Erik:
ik heb er wel eentje ... voor 27mhz1 kanaals zender plus ontvanger
Zal wel te complex worden denk ik. Het enige wat ik wil doen is een ja/nee signaal draadloos overzetten naar mijn interfacekaart aan de computer.
Erik
Erik
Confusion
There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't
bekijk deze pdf eens
Dit zijn een 433 MHz transmitter en receceiver
of
Met Google zoeken op “tws-434 rws-434”
Ik zelf gebruik deze modules (dus niet de ic's) om data van/naar pc en Pic's te versturen. Tot een snelheid van 4k8 baud, met de nodige datacontrolle, gaat dit prima.
En ze zijn tov andere 433 Transmitters / receivers / transceivers redelijk goedkooop
[Bericht gewijzigd door Confusion op ]
Heeft iemand toevallig nog ergens een schakeling voor een I/O zender en ontvanger? hoeft niet eens zo sterk te zijn. voor min 5 meter maar.
R
Maledicantur thylie iuxta viam posite
Op di 13-08-2002 00:47:27 schreef Confusion:
bekijk deze pdf eens
Dit zijn een 433 MHz transmitter en receceiverof
Met Google zoeken op “tws-434 rws-434”En wat kost dat spelleke? Moet die nie gecontroleerd worden door een of andere firma?
Confusion
There are only 10 types of people in the world - those who understand binary, and those who don't
Op wo 21-08-2002 14:34:06 schreef R:
...
En wat kost dat spelleke? Moet die nie gecontroleerd worden door een of andere firma?
Ik geloof dat zo'n module rond de 10 Euro kost.
En nee je schakeling hoeft niet gecontroleerd te worden als je gebruik maakt van deze modules.
Deze frequentie band is vrijgegeven voor zenders met een vermogen <50 mW
Hoi Digi,
Waarom neem je niet een draadloze deurbel, kost niet veel, gaat vrij ver, kun je coderen (bij sommige types) en doet precies wat je wilt.
Op di 13-08-2002 00:47:27 schreef Confusion:
bekijk deze pdf eens
Dit zijn een 433 MHz transmitter en receceiverof
Met Google zoeken op “tws-434 rws-434”Ik zelf gebruik deze modules (dus niet de ic's) om data van/naar pc en Pic's te versturen. Tot een snelheid van 4k8 baud, met de nodige datacontrolle, gaat dit prima.
En ze zijn tov andere 433 Transmitters / receivers / transceivers redelijk goedkooop
Ik heb die Datasheets bekeken en die zien er echt veelbelovend uit! Echt een uitkomst. Alleen hoeveel meter kun je ze uit elkaar gebruiken?
Confusion
Op vr 23-08-2002 16:30:19 schreef Aleks:
[...]
Ik heb die Datasheets bekeken en die zien er echt veelbelovend uit! Echt een uitkomst. Alleen hoeveel meter kun je ze uit elkaar gebruiken?
Ik heb data met een snelheid van 4k8 baud over +/- 20 meter verzonden. Hierbij was wel een simpele data verificatie noodzakelijk. Ik zorgde er bv voor dat iedere data string met een 'U' begon (01010101b)en achteraf een crc controle)
Dit was echter alleen nog maar een test schakeling binnenkort ga ik hem echt gebruiken en dan weet ik meer.
Wanneer je geen data verstuurd zal de ontvanger toch 'troep' uit de lucht ontvangen. Ik hoop dat te elimineren door het anders te doen. Een 1 wordt bijvoorbeeld een 1-0 signaal en een 0 een 0-1 signaal.