Ik heb onlangs weer het idee opgepakt een geluidssysteem te bouwen. Nu is de moeilijkheid van dit project dat ik dit systeem zéér weersbestendig wil maken. Harde wind, zand maar voornamelijk water zijn invloeden waar deze zich tegen moet kunnen verweren.

Nou is een goede behuizing uiteraard het halve werk, maar bij wat rondzoeken op Conrad zag ik de volgende ingegoten versterkermodules staan: http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/125000-149999/130082-…

Ingegoten, dus je kan deze zelfs onder water houden (niet dat ik onder water muziek ga luisteren of zo) zolang je de draden maar goed isoleert. Verbruikt max 880 mA, dus zeer zuinig, compact en tevens een ruime speling in de ingangsspanning en uitgangsimpendantie.

Maar kan dit veel voorstellen als versterker, of is het Duitse troep in een zwart kistje? Voordat ik er twee bestel (stereo) wilde ik weten of iemand met deze dingen ervaring heeft...

bvd

Sam

Hallo Sam,

Ik heb een tijdje geleden bij Conrad 4 van deze modulen besteld. Inmiddels heb ik er 2 van in gebruik (ingebouwd in een luidspreker) en ik moet zeggen dat ik er toch wel van sta te kijken wat deze kleine dingen kunnen produceren. Ik had er 4 gekocht omdat ik dacht dat ik er 2 per speaker nodig zou hebben, maar 1 voor elke speaker volstaat prima. De andere 2 staan inmiddels op marktplaats.

Wat is veel? Er staat ook niet gespecificeerd wat er voor versterker of IC in zit, dus wat het rendement van dit ding is en hoeveel decibellen er bijvoorbeeld uit kunnen komen is ook niet te achterhalen.

De andere 2 staan inmiddels op marktplaats.

Die heb ik nog niet kunnen vinden...

Hallo Sam,

De exacte getallen weet ik ook niet. Ik weet alleen dat het best wel wat geluidsdruk geeft. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van het rendement van de speaker. Wat ik uit de verpakking op kan maken is dat het ding 40 Watt continu is en aan de manier van aansluiten dat het gaat om een "bridge" versterker.

Ik weet niet of ik van de heren moderators het linkje naar marktplaats mag zetten aangezien het hier gaat om een forum. Mocht het linkje weggehaald worden stuur ik het wel via de email. Zie hier de LINK