Mensen van CO,
Op school moet ik een printje maken. Nu lijkt het mij een leuk en praktische idee om een USB signaal naar RS232 om te zetten. (dus een USB-RS232 convertor). Heeft iemand hier een schema-tje voor toevallig?
Thanks
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 1 oktober 2003 08:48:38 schreef Bastiaan:
Daar bestaan kant en klare IC's voor. Kijk eens in dit topic.
Om zoiets zelf te maken is vrijwel niet te doen. Het is ook dan meer iets software- dan hardwarematigs.
In de elektuur stond laatst wel iets over een USB-RS232 convertor. Dat leek er niet al te moeilijk uit te zien....
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Dat was met die chip van FTDI geloof ik. Maar dat is niet echt een schema te noemen
. Dat is gewoon 1 ic met een paar aansluitingen en dan ben je klaar.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
wat bastiaan zegt:
er moet nog wel een max232 achter voor echte RS-232 niveaus.
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Op 1 oktober 2003 21:44:24 schreef Wouter van Ooijen:
wat bastiaan zegt:er moet nog wel een max232 achter voor echte RS-232 niveaus.
lijkt me mooi, maar nu vraag ik me toch af waarom je je prototype toont met de PCB die je toch niet gaat verkopen ? 
ik vind dat naar DIP convertortje wel handig zal het eens bestellen 
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Misschien kan je een voorbeeldprogrammatje erbij doen ?? vooral bij die DIP convertor om te kijken of hij goed functioneert, of plan je dit nog ?
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 1 oktober 2003 21:53:32 schreef Aedolon:
vraag ik me toch af waarom je je prototype toont met de PCB die je toch niet gaat verkopen ?
Ik snap je vraag niet, ik verkoop beide kitjes. De USB-2 (DIP converter) is voor als je wilt experimenteren met alle mogelijkheden van de FT232BM, de USB-1 is handig als je gewoon een microcontroller op serieel-over-USB wilt aansluiten. Wie al een FT232BM bij mij gekocht heeft kan ook een los printje kopen (maar dat staat niet in de webwinkel).
Op 1 oktober 2003 21:44:24 schreef Wouter van Ooijen:
wat bastiaan zegt:er moet nog wel een max232 achter voor echte RS-232 niveaus.
Zoiets was het ja