Ik ben al enige tijd aan het klussen in mijn huis en nu wil ik graag ook speakers in elke kamer (keuken, douche, voorkamer, slaapkamer en achterkamer).
Ik heb twee speakerdraden getrokken van elke ruimte naar de versterker. Hier wil ik graag een soort schakelpaneeltje maken, waar ik kan kiezen in welke ruimte/ruimtes ik muziek wil horen.
In de badkamer is het handig om het volume te kunnen regelen (je loopt niet steeds in en uit de badkamer als je aan het douchen bent). Op de site staat dat dit met een pod-meter kan. Hoe moet ik zo'n podmeter aansluiten? Tussen de draden van de speakers? Moet er nog extra aarde aangekoppeld worden?
(Ik ben relatief nieuw in de elektronica, zouden jullie daar in je antwoord rekening mee willen houden?)
B.v.d. Durk.
Is een 100V systeem geen idee ?
100V luidsprekertjes, level-schakelaars etc. voor vaste installatie zijn goed verkrijgbaar.
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Een NIKO allegretto-systeem misschien.
Dan kun je overal je installatie ook nog bedienen.
Kost een paar centen, maar dan heb je wat.
Kan ook volledig geintergreerd worden in een domotica systeem.
B.v.,licht in romantische modus en gelijk Jan van Veen op de achtergrond.
Als er een potentiometer met een plastic as gebruikt wordt in een waterdicht plastic kastje lijkt het me dat er niet zoveel kan gebeuren.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Is dit mischien iets voor jou?
http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=209&subcat…
Daar kan je gewoon je mp3, laptop, enzoverder op aansluiten en dan de ontvanger in een kamer aansluiten op je speakers. Alles gebeurt draadloos.
Tom
Op 6 augustus 2008 08:08:00 schreef stekkerjack2:
Als er een potentiometer met een plastic as gebruikt wordt in een waterdicht plastic kastje lijkt het me dat er niet zoveel kan gebeuren.