hoog ingangssignaal

mn buizenradio's lijken een heel hoog ingangssignaal te hebben, mijn discman moet op hoogste volume staan om er een beetje geluid uit te krijgen.
ik heb de grammofoon en de tape geprobeert, allebei even slecht. aan de radio ligt het niet want mijn erres doet het met de discmn ook zacht
iemand een oplossing

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 6 oktober 2003 18:52:45 schreef ledlover:
mn buizenradio's lijken een heel hoog ingangssignaal te hebben, mijn discman moet op hoogste volume staan om er een beetje geluid uit te krijgen.
ik heb de grammofoon en de tape geprobeert, allebei even slecht. aan de radio ligt het niet want mijn erres doet het met de discmn ook zacht
iemand een oplossing

hoog ingangssignaal verklaar je nader !!!!

bedoel je speakers ? ik denk dat zo een speakers een zeer hoge spanning hebben en een lage stroom ? kan dat ?

of bedoel je hoge ingangsimpedantie

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT

ik bedoel dus ik moet mijn cd helemaal open zetten om uit mijn buizenradio een beetje geluid te krijgen.
het lijkt me moeilijk dat een kristal pickup een hoger signaal geeft dan een cd speler
de discman doet het gewoon.
misschien weet hugo hier meer van?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 6 oktober 2003 20:01:21 schreef ledlover:
ik bedoel dus ik moet mijn cd helemaal open zetten om uit mijn buizenradio een beetje geluid te krijgen.
het lijkt me moeilijk dat een kristal pickup een hoger signaal geeft dan een cd speler
de discman doet het gewoon.
misschien weet hugo hier meer van?

cd + radio ik volg niet meer

Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Hugo Welther

Moderator

Gebruik je de line-out van je discman of de hoofdtelefoon uitgang.

Een "oude" radio heeft in de regel een pick-up ingang die een gevoeligheid heeft van een 250 tot 500mV in 500k ohm.
Ik gebruik zelfs een 1:10 (680k : 68k) deler, omdat mijn CD-spelers veel te veel output leveren nl. 1 tot 2V.
Dus een line-out moet voldoende signaal leveren.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is, knoop eens een gewone CD-speler aan die radio.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op maandag 6 oktober 2003 20:12:39

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ik gebruik de hoofdtelefoon uitgang, een lijn zit er niet op.
de cd zit er zonder fratsen op, gewoon een kabeltje
is dit goed of slecht?
kzal eens proberen met een gewone cd speler
net nog geprobeert met een casette ding die geeft meer uitgng en dan doet hij het prima
maar die staat dan ook op vol

[Bericht gewijzigd door Ledlover op maandag 6 oktober 2003 21:26:03

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!