Ik ben in het bezit gekomen van 2 pioneer CDJ-100s cd-spelers ik heb deze voor 125 euro gekocht maar beiden werken niet als ik er een cd insteek "kijkt" de lens of er een cd inzit (en gaat dan omhoog en omlaag en ik zie ook dat de lens rood oplicht) en vervolgens komt er op het scherm eject en komt de cd er terug uit.
Dit is bij beide cd-spelers.
Ik heb de lens ook al proberen schoon te maken met een vochtig oorstokje maar dat hielp niets.
Wat ik ook raar vind is dat de cd niet begint te draaien.
Weet er iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het terug op zou kunnen lossen?
Ik denk dat de lens vuil is want 1 speler werkt al terug bij sommige cd's
Bart-d
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Je moet de lens niet schoon maken met een vochtig oorstokje.
Gebruik hier acohol voor. maar let op gebruik hier heel weinig acohol voor. Water laat strepen na op je lens.
Doe dit met beleid.
Mocht deze lens van plastic zijn zul je dit met een ander schoonmaak middel moeten doen. Het beste is even om dit na te vragen bij de leverancier.
De Handymanshop heeft daar vast een middel voor
succes
Bart-d
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
ik heb eens een lens schoon gemaakt met alcohol die van een soort plastic was. Op een gegeven moment werd deze lens aangetast en er kwam een soort waas overheen.
Ik zou het niet doen, maar dat is ieder zijn eigen
ik heb een cd gekocht om de lens schoon te maken maar dit helpt precies niet zoveel het is een "droge" cd zonder vloeistof ik heb eerst hééél veel geduld moeten hebben om de cd te doen spelen want de cd-speler wierp telkens de cd terug uit ik heb de cd nu al een paar keer laten spelen maar de cd-speler verspringt nog steeds redelijk veel en het duurt ook nog lang om de cd's in te laden weet iemand een betere oplossing? moet ik misschien eens proberen met een cd met vloeistof?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Brrr, schoonmaak CD's, ik zou het niet durven met m'n CD-spelers.
Heb je de lens nou al met alcohol gereinigd?? Lijkt me een beter idee.
@Bart-d: was het echt niet iets van aceton wat je had dan? Ik kan met zuivere (96-98%) alcohol echt niks aanrichten.
ik zal eens proberen met alcohol ik hoop alleen dan dat de lens niet helemaal kapot is want degene die in die cd-spelers zitten zijn nogal duur
wat voor alcohol moet ik juist nemen?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
@Henry: misschien weet jij dat; als je gedenatureerde 96% alcohol bij de drogist haalt, krijg je dan eigenlijk altijd IPA mee, of niet persé?
kan ik ook eventueel ontsmettingsalcohol gebruiken? dat is het enige dat ik hier momenteel heb en weet er toevallig iemand of de lenzen uit cd-spelers van pioneer van plastic zijn of niet?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Liever IPA, daar heb ik in elk geval nog nooit problemen mee gehad. Lenzen van CD-spelers zijn overigens bijna altijd van plastic. Verder gebruik ik altijd een zakdoek of ander zacht niet pluizend doekje. Wattenstaafjes kunnen in theorie lijmresten achterlaten.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]
Op 6 oktober 2008 21:16:28 schreef Bart_meeuwis151:
kan ik ook eventueel ontsmettingsalcohol gebruiken?
Kan een residu achterlaten (net als spiritus wat overigens ook wel wordt gebruikt ipv IPA, is niet aan te raden).
en weet er toevallig iemand of de lenzen uit cd-spelers van pioneer van plastic zijn of niet?
Plastic en de oudere types hadden de neiging om spontaan los te laten.
Ik heb bij de cd-speler die helemaal geen cd's las geprobeerd met IPA maar dat hielp niets, daarna heb ik de laser unit opengevezen en het "spiegeltje" dat erinzat afgekuisd, de laser afgekuisd en vervolgens terug dichtgevezen en de cd-speler geprobeerd maar hij leest nog steeds geen cd's 
kan ik misschien eens proberen met aan de potmeter te draaien? en moet dat dan in wijzerzin of tegenwijzerzin?
Misschien kan deze informatie nog helpen de laser unit is een DWY1069
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Op 11 oktober 2008 16:03:20 schreef Bart_meeuwis151:
kan ik misschien eens proberen met aan de potmeter te draaien? en moet dat dan in wijzerzin of tegenwijzerzin?
Hangt van de unit af. In ieder geval heel voorzichtig draaien en van te voren de stand markeren.
Een klein beetje mazzel hoort er zo nu en bij: Pak een fotodiode, het liefts eentje uit een oude TV/videorecorder/DVDspeler/settopbox met een rood lensje.
Hang deze aan een scoop en probeer de beam van de laser op te pikken, maak iets waardoor de afstand tot de laser stabiel blijft of gok op de stablitet van de hand.
Op je scoop zie je golfvorm met een bepaalde amplitude.
En nu voorzichtig aan het potmetertje draaien en kijken of de amplitude groter wordt.
Niet teveel opschroeven, anders brand je de laser op!
Een CD moet normaal starten, ook als het niet een al te nieuwe is. CDR's spelend krijgen is heel veel mazzel hebben.
Als je de lens helemaal uit elkaar hebt gehaald bestaat er dan nog een kans dat deze nog terug kan werken?
Ik heb de laser van een van de cd-spelers helemaal uit elkaar gehaald en helemaal uitgekuist en dan helemaal terug in elkaar gestoken maar toen wierp hij de cd's direct terug uit, daarna nog eens uit elkaar gehaald en terug uitgekuisd en nu begint de cd te draaien, na een tijdje hoor je zo een tik van de laser, dan blijft de cd nog even verder draaien maar dan komt er een error op het scherm van het lezen van de cd.
Ik heb een paar maandjes niets meer aan de pioneer cd-spelers gedaan omdat ik er nieuwe lenzen voor ga kopen.
Ik ben een paar weken geleden in Leuven (ik woon in België) bij de pioneer verdeler gaan horen of die lenzen voor cd-spelers hadden maar ze hadden er geen.
Daarna ben ik in een andere winkel gaan horen en deze hadden wel lenzen maar helaas geen DWY1069.
Op internet vind ik alleen sites in China of andere verre landen dus daar kan ik de lens ook niet bestellen.
Weten jullie een winkel waar ik nog aan deze lens kan geraken en hoeveel die lens ongeveer kost?
Met het vervangen van de laser ben je er nog niet.
De unit vergt nogal wat afregeling zoals tracking error, focus bias etc.
Er is een grote kans dat de laser nog genoeg power heeft.
Op TP1 het RF signaal meten , deze kan je vaak gewoon nog op 1 VP-P zetten.
Op 13 januari 2009 21:02:05 schreef Bart_meeuwis151:
Weten jullie een winkel waar ik nog aan deze lens kan geraken en hoeveel die lens ongeveer kost?
Bij het vragen naar een lens zullen ze je idd vreemd aankijken... Laserunit.