HBontekoe
iets zonder duidelijke functie is vaak meer waard als iets nuttigs...
Ik heb uit een aantal sloop apparaten wat mooie onderdelen gehaald. nu zaten daar onder andere 2 exact dezelfde ringkern trafo's tussen van 2x25V 1.6A nu is natuurlijk de mooie vraag hoe kan ik hier op een effciente manier een beetje fatsoenlijke labvoeding van maken.
ik heb de schema's van deze site al doorgekeken maar daar wordt meestal gebruik gemaakt van 2x12V trafo's..
Hulptrafo's van 12V heb ik voldoende dit op DPM's aantesturen.
http://www.samenkopen.net/action_products/152449/830079
die heb ik hiervandaan 
nu is de bedoeling als koppelen een beetje werkt om twee Labvoedingen te maken van 0-25V 0-3A
is er iemand die me een eindje op weg wil helpen.
in elk geval alvast bedankt..
info van Amplimo over ringkern
http://www.amplimo.nl/download/80va.pdf
dit is wel het nieuwe type, mijn type nummer is 3N456P
Edit Update
Aangezien dit topic nog wel een aardige titel heeft maak ik er maar een WIP topic van. huidige progressie is verder te zien in de rest van het topic.
korte status omschrijving:
door onvoorziene budgeterings probleempjes is de boel wat later van start gegaan, maar uiteindelijk wel begonnen.
nu twee ELV printen liggen en 4 DPM's 2 ringkernen die hierboven zijn besproken. 2 zwarte stalen behuizingen die ik nog had.
foto's in loop van het topic zelf 
[Bericht gewijzigd door HBontekoe op (22%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Deze trafo is prima geschikt om met een standaard "labvoeding schema" een labvoeding van te maken. Tot ruim 3A dus da's prima. Je zet de secondaries dan parallel "to double the secondary current".
Ik weet niet uit m'n hoofd wat voor schemas er hier allemaal op de site staan. Maar kies er 1 uit, post een link, en vraag: Wat moet ik hieraan aanpassen om hem tot 25 te laten regelen met mijn 25V amplimo ringkerntrafo die ik parallel ga zetten.
HBontekoe
uit het labvoeding topic van Henry S. labvoeding in een nieuw jasje.
schema is relatief eenvoudig.. ik heb alleen wat moeite met de midden uitgang..
EDIT:
Ik bedoel wordt deze alleen gebruikt om een 12V spanning te krijgen voor de rest van het innerlijke van de voeding of speelt het een cruciale rol..
[Bericht gewijzigd door HBontekoe op (25%)]
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 12 oktober 2008 10:20:20 schreef vdbeke:
Je zou twee voedingen kunnen maken van 0-30V 0-1A met de transfo die jij vermeld, of één voeding van 0-30V 0-2A. Als je de twee transfo's dan parrallel zet.
Volgens de datasheet is het 1.60A/wikkeling (vermits 80VA en 50V/1.60A in serie).
Met de wikkelingen parallelgeschakeld geeft de trafo dus 25V/3.2A, goed voor een labvoeding van 2A.
HBontekoe
zo dan eerst maar is een aantal foto's.
dit is wat ik tot nu toe heb kunnen bakken. en ja ik weet het een foto van de onderkant. die houden jullie te goed. als het boeltje af is.
en onderdelen.. ik weet het.. wat er nu opzit had ik in mijn eigen collectie zitten de rest ga ik van de week halen.
en Nou komt het een Vraag
hier linkje wordt een koelelement gebruikt van 1.7 K/W nou ben ik niet helemaal thuis in die materie. maar ik wou deze niet uit duitsland bestellen en wou beide TIP142's op een koelelement plaatsen. nu is de vraag wat voor koelelement heb ik dan nodig.
of worden op die van de ELV site ook 2 geplaatst? dat lijkt mij niet logisch iig.
en hoe het zit met gedissipeerd vermogen moet je me al helemaal niet vragen.
iig zie ik jullie antwoorden graag tegemoet. en hoop ik dat de moderators niet te boos zullen worden dat ik mijn eigen topic blijf gebruiken..