Ik heb bij een vriend een tv gehaald. Werkte perfect bij hem thuis, stak hem in auto...reed naar huis.
Toen ik thuiskwam en stekker instak, reageerde hij gewoon niet meer 
Wat kan er in een tv stukgaan door transport?
Heb hem opengedaan, maar zie nix los...verder ben ik ook ni echt voorstander voor daar aan de binnenkant aan te prutsen, kweet ni echt zeker of de spanning weg is.
Atlantis
ciao 4 now.....
Hmm, als eerste test: breng de TV terug naar je vriend en kijk of hij het dan weer doet. Laat ons even weten?
menno
Je biertje wordt niet jaloers als je een andere pakt, je vrouw wel ...
Een tijdje terug was er een collega met eenzelfde probleem, maar dan met een versterker. Misschien is het wel hetzelfde merk auto ...
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
toevallig geen last gehad van die storm? was voorspelt! dus kom nu niet aanzetten dat je niet gewaarschuwd was 
wat gebeurt er als je de stekker in het stopcontact steekt? Heb je wel een standby-lampje, of helemaal niets?
Als het lampje wel brandt, start de tv wel op of dat ook niet; krijg je wel hoogspanning op de beeldbuis(kun je voelen met je hand voor de beeldbuis)??
MVG
bas
twas nen toyota 
er is een standby lampje, maar da doet nix...
ik steek stekker in stopcontact, druk op knop...en gewoon NIETS...stilte 
zijn er geen voedingsproblemen?? Je hebt wel een standby lampje, maar de tv start niet op. Of er is iets met de hoogspanning(heb je wel geluid??). Probeer de tv eens aan te zetten met een knopje op de tv (verborgen achter een klepje of een lade)) en kijk s of je de tv zo aan krijgt
er is een standby lampje, ma da doet nix, en er is ook geen geluid!
ik hoor gewoon nix als ik hem insteek.
Is er niet iets gebeurd met het netsnoer tijdens transport, waardoor je nu misschien een draadbreuk hebt? Meet maar eens of er 230V in de tv komt.
Hoe oud is de tv? Misschien heeft de tv door het transport te veel te voorduren gehad en is de gloeidraad in de beeldbuis kapot gegaan of zo erg beschadigt dat die bij het inschakelen is gesprongen. Als de gloedraad het niet meer doet, doet vaak de hele tv nix meer. Meet hem maar eens door. Is toch niet veel werk.
Let op. Je kan zo een verkeerde conclusie trekken.
De gloeispanning van de beeldbuis wordt bij een beetje moderne TV dmv een aantal wikkelingen draad om de HSP trafo opgewekt.
Als je dus geen HSP hebt, de lijnoscillator werkt niet, doet de gloeidraad van de beeldbuis ook niks.
Ik weet niet veel van de moderne tv's, daarom vroeg ik ook hoe oud de tv is. De meeste ervaring heb ik met oudere tv's
de tv is van 1987.
Er zitte 2 zekeringen in, waarvan 1 stuk was. kheb deze vervangen, en tv in stopcontact gestoken.
Resultaat: ik zag ergens een vonk! 
Zekering weer doorgebrand.
Waaraan kan dit nu liggen???
Ik doe een beroep op jullie professionele elektronisten 
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
Op 30 oktober 2003 13:07:37 schreef ledlover:
wat voor vonk? en waar ongeveer?
een mooie gele op de plaats waar de zekering zit !
meer een soort kortsluiting?
hoogspanning geeft vaak een blauwe vonk
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
Aedolon
Just face it: sometimes nobody envies you. There has to be a bottom and that bottom is probaly you. // http://www.amazon.com/o/registry/VWZ93N4Y6XQT
elektron_
beetje gek
De oorzaak is vervoer. > kortsluiting.
Is er geen vijs losgekomen bij transport en ergens opgevallen.
Misschien kan je de TV gewoon eens 180 draain, pootjes in de lucht, en dan nog eens proberen.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be