Sory ik was daarjuist verkeerd.
Ik zit met een probleem , ik wil smd onderdelen meten maar daar staan verschillende nummers op zie printje onderkant links beginnen , voorbeeld weerstand links 114 is dat 114 ohm ? en daar zijn weerstanden waar 101 en 1R0 opstaat is dat dan de waarde van het onderdeel en daar zit ook een trans op de andere denk ik dat diodes zijn.
Gr
http://www.uploadarchief.net/files/download/smd%20print.jpg

laatste = het aantal nullen 114 = 110000 Ohm = 110 KOhm

de R staat op de plak van de komma dus 1R0 = 1,0 OHM

101 = 100 Ohm

PS. of jou ogen zijn beter als die van mij, maar controleer je foto eens (de online verzie) ik kan er niets van lezen, word zelfs een beetje draaierig :)

Die foto is inderdaad zinloos...
Op SMD weerstanden staan meestal 3 of 4 cijfers.
Bij 3 cijfers: 114 -> 110000 Ohm -> 110k (11 met 4 nullen)
Bij 4 cijfers: 1104 -> 1100000 Ohm -> 1100 KOhm -> 1,1MOhm (110 met 4 nullen)

shiptronic bedankt dat heb ik nog niet geweten nu weet ik dat ook weer ik ga dat eens doormeten en zien dat de waarde overeen komt , als ik het goed begrijp dan is het laatste nummer zoveel nullen is dat juist.En wat Uw ogen betreft die zijn goed het is een slechte foto maar dat diende maar als voorbeeld en zo te zien is dat niet zinloos want ik heb er toch al resultaat mede gemaakt en een beter toestel had ik niet bij de hand
Iedereen bedankt weeral iets meer geleerd
Gr

Ik denk niet dat de foto iets met het resultaat te doen heeft. (Ik zou ook niet weten hoe, want er is niets op te zien...)