bassie- welke Multimeter bedoeld U in Elektuur is dat een Anologe of een Digitale meter , en waar staat dat geschreven?En om een spoel te meten is het de bedoeling aleen maar om te zien of dat de wikkeling nog goed is en ik dacht dat men dat wel kan met een gewone ohm meter.
En om inductie te meten kan dat niet met een scoop gedaan worden.en dat van Fluke die ken ik ook , Prijzig.
Gr

Spoel met scoop

Combi C meter

Om te kijken of de wikkeling nog goed is kan je idd gewoon de weerstand meten.

Een 200Mohm weerstand meten lijkt mij niet zo simpel 200Mohm = 200 Megavolt per ampere stroom = 200Kilovolt per milliAmpere = 200V per microampere. Om zo'n weerstand goed door te meten heb microampere meter nodig icm een 100V-200V(dc) spanningsbron.

Wat zijn uw eisen en uw budget?

De meeste meters gaan tot 20 Mega en dit is wel genoeg.Wat wil je nog meer.NB die meters van de aldi gaan maar tot 2000Kom Ik kan het weten. ik heb ze hier liggen.

[Bericht gewijzigd door overslag op (15%)]

Een quote uit een ander topic

Halo wie kan mij zeggen welke meter ik zouw nemen?
ik heb veel onderdelen hier liggen en die wil ik graag kunnen door meten , ik moet er wel CRL,stroom wissel , en gelijkspanning mede kunnen meten ook diodes en transistoren.Ik denk dat daar een multimeter voor geschikt is (anologe of een digitale)wat vinden julie het beste?
Wel te weten ? ik wil weerstanden mede kunnen meten van mili ohm tot 200 mega ohm ,ik heb nog veel weerstanden van vroeger die minder zijn dan 1 ohm en die zijn niet gemakkelijk te meten en ook weerstanden boven 100 mega ohm.
in de hoop op een snel antwoord dank ik U.

bassie- ik weet ook dat 200Mohm meten niet simpel is en toch niet met een meter van Aldi die van mij gaat tot 20M
niet slecht AUTO POWER OFF 3/2 DMM Type 91015 en heel goed koop , maar weerstanden van 200 en meer Mohm kan men dat niet meten met een Megger BVB? mijn eisen zijn zoals ik in de vorige topic heb uitgelegt en mijn budget is overeen te komen.
Gr