Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en op mijn speurtocht op google kwam ik dit forum tegen. Ik ben mijn huis vol aan het hangen met o.a. bewegingssensoren voor licht, gordijnen en dit soort onzin. Geweldig vind ik persoonlijk. Nu kwam ik zo'n klapschakelaar tegen van Velleman (MK139), welke ik op dit forum al meerdere malen ben tegen gekomen. Ik heb zo'n setje gekocht. Alles is verder duidelijk, heb het al getest en op de aangeven voltages werkt het perfect. Echter nu zou ik deze schakelaar graag aan een lamp op 220V willen hangen.

Het 'systeempje' werkt op 150mA/12V DC. Volgens de verpakking schakelt hij maximaal 3A/24V DC/AC , echter de informatie die op de relais staat, beweert dat hij het volgende kan schakelen: 15A/120V AC, 15A/28V DC, 7A/220V AC en dit alles wordt geschakeld door 12V DC. Deze info zegt mij dat de relais zelf het wel aan kan. Maar blijkbaar kan het printplaatje, koperen-verbindingen of overige onderdelen de 220V niet aan of ivm warmte-ontwikkeling oid. Of de info is niet volledig.

Nu zijn mijn vragen als volgt: Kan de aanduiding 3A 24V wijzen op de maximale DC en niet de maximale AC. Of ligt het aan de rest? En moet ik er wat tussen hangen zodat hij de 220V kan schakelen? Of kan ik iets doen zodat de rest van het ding wel de 220V trekt? Of kan ik beter opzoek gaan naar bij een halogeenlamp oid die op 24V of lager werkt? Evt. ander advies is ook welkom.

Alvast bedankt.

Danny