Beste, ik heb even geleden een tv gesloopt die niet meer werkte (een "blaupunkt MS63-109VT M" ter info). De audioweergave van deze televisie is altijd subliem geweest.
Nu wou ik deze versterker nog gebruiken en heb ik em maar uit de tv gehaald. Onderaan zit een soort stekker met 10 aansluitingen. Maar ik zit nu vast met wat de ingang is voor voeding, massa, signaal links en rechts, enz..

het bovenaanzicht

het onderaanzicht
Hebben jullie tips om dit te kunnen ontcijferen?
Dank bij voorbaat
Kristof
-Misschien dat iemand het schema heeft.
-Bij gebrek daaraan:
Elco's zijn voor de voeding bedoeld, wat is de aangegeven spanning?
-Symetrische voeding, dus mbv de elco's weet je hoe je voeding aansluit.
-Natuurlijk zorg je voor een voeding
-Zoek de datasheets van de IC's op.
-Zet kleine signaaltjes op gevonden ingangen.
het zijn 4 elco's van 35V, maar het lijkt alsof ze per twee in parallel staan en met het ander paar in serie.
Ik zie ze per 2 parallel staan. Maar er is meer dan zomaar in serie staan, teken maar uit.
En denk aan een symetrische voeding.
35V... Dat is 25Vdc, twee keer dus.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]
Oke, een symmetrische voeding. Maar welke spanning sluit ik dan aan? Ik ken er niet zo heel veel van, maar ik kan wel proberen de lijn van de voeding er uit te halen.
Dan ben ik al één stap verder
Heb ik net gepost, maar volgens de datasheet net wat te veel, dus hou 2*18V aan. En als je nu de datasheet ook even leest en de spoortjes aan de pootjes volgt dan wordt het duidelijker.
Ja, ik zie het nu. Er worden telkens twee ingangen van de brede stekker gebruikt om de voedingsspanning 2 maal over te brengen.
Mag ik nu met mn labvoeding deze gewoon parallel voeden? Of moet dat met twee aparte voedingen?
Mag ik ook vragen welke functie de grote weerstand van 1 ohm heeft helemaal links in beeld. Eén van de voedingsstromen loopt hier namelijk door.
Je hebt twee voedingsspanningen nodig, je zit met een 0V referentie. De ene positief de andere negatief tov daarvan.
Wat die weerstand doet weet ik zo niet, wat hangt daar aan?
Eén van de voedingsstromen loopt er door. De voedingsspanning komt aan, en wordt dan gedeeld over de kring en die weerstand. Staat een serieuze spanning over als de stroom bijvoorbeeld oploopt tot 5A.
Ik zal als ik tijd heb, alles eens uittekenen.
Ik wil hem liever eerst eens testen. Even op zoek gaan naar een tweedehands symmetrische voeding ofzo..
Dank voor je hulp Henry S.