Berepoot
Wees jezelf, anderen zijn er genoeg.
Hallo,
Momenteel heb ik 2 stuks JVC RX-ES1SL staan die allebei dezelfde klacht vertonen.
Na inschakelen gaat het apparaat na enige seconden weer in stand-by. De zekering F205 van 1,6 A traag is er volledig uitgeblazen.
Ik heb de eerdere discussie op dit forum al helemaal doorgenomen en het is duidelijke dat één of meer eindtrappen het leven hebben gelaten.
Weet iemand of er een snelle methode is om de eindtrappen op sluiting te controleren zonder deze er allemaal een voor een uit te halen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Peter
Je kan aan de pootjes met een multimeter meten of ze sluiting vertonen maar ik denk dat je ze er best uithaalt want anders meet je misschien ook weerstand van andere componenten. Wat je ook kan doen is ze er allemaal uit solderen, nieuwe zekeringen kopen en er telkens 1 bij terug in solderen tot de zekeringen terug doorslaan maar dat is nogal veel werk.
Berepoot
Wees jezelf, anderen zijn er genoeg.
Bedankt voor je reactie, Bart.
Het is mij duidelijk: één voor één eruit halen en doormeten. Het is niet anders.
Groetjes,
Peter
Ik heb hetzelfde apparaat wat er mee gestopt is met dezelfde storing.
Ik ga ook maar proberen het te fixen, maar heb er niet zoveel verstand van. Kan iemand me tippen waar ik naar moet kijken?
Eerst maar eens de printplaat eruit halen?
Vergeet niet bij het vervangen van de eindtrap ook de spoel te vervangen, vaak is deze wat omhoog gekomen en zit er een sluiting in.
Bestelnummer is QQL67AM220 Foto van de spoel(-en) vindt je hier http://www.ersatzteile-onlineshop.de/thumbsneu/48238274.jpg