Hallo,
Heeft iemand wel eens iets bij sparkfun besteld? Zo ja, wat waren de verzendkosten?
Ik heb een aantal leuke dingen op de site gezien maar vraag me af wat de verzendkosten zijn.
Ik heb op de site van UPS en FEDex zitten zoeken en kom daar op een indicatieve verzendkosten van ongeveer $ 70 uit.
Alvast bedankt.
Ik heb er een paar keer wat besteld, verzendkosten vallen mee.
Ik geloof iets van $7,50.
Als je het exact wil weten gewoon wat bestellen en niet de bestel procedure afmaken, zie je vanzelf de verzendkosten naar The Netherlands.
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
je moet er wel rekening mee houden dat de blauwenenvollopebrigade nog om de hoek kan komen kijken....
theove
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Bij 'GIFT' op het pakje gaan de alarmbellen juist rinkelen tegenwoordig, ze zijn niet gek hoor. Gewoon de bedragen niet AL te hoog laten oplopen, dan loopt het zo'n vaart niet (in NL).
Op 2 januari 2009 22:25:12 schreef ICcircuit:
Ik heb op de site van UPS en FEDex zitten zoeken en kom daar op een indicatieve verzendkosten van ongeveer $ 70 uit.
Dat zijn hele dure opties, net als de Priority van de US Postal Service. Gebruik altijd standard post (airmail).
Geen 'Gift' oid op de verpakking, dat is idd tegenwoordig een teken om juist te controleren.
Sparkfun is gelukkig zo professioneel om in het winkelwagentje een "calculate shipping" button te plaatsen.
Je vult hier je land in + je postcode en het is geklonken.
Naar mijn insziens zijn de verzendkosten recent veranderd.
De goedkoopste is €3,40 maar dan is je pakket niet traceerbaar en niet verzekerd.
De eerst volgende optie is €27,50 en die is traceerbaar + verzekerd. Dus scharrel even iemand op die ook wat moet bestellen, dan kunnen jullie deze kosten delen 
theove
Kijk, weer wat geleerd..
Ik zag "GIFT" op Niels z'n pakketjes staan.
Onder de € 22,-- is het zeker geen probleem..
Per 1 januari is de drempel van Euro 22 naar Euro 140 gegaan volgens de poster van de belas tingdienst.
Niet goed gelezen:
Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008)
* Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? U betaalt geen douanerechten en geen omzetbelasting als de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten) is.
* Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting.
* Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? U betaalt douanerechten en omzetbelasting.
* Tot en met 30 november 2008 betaalt u geen belastingen bij invoer als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22).Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren.
Ook de vrijstelling van invoerrechten voor kleine commerciële postzendingen wordt verhoogd. Als een zending minder waard is dan € 150 wordt geen invoerrecht meer geheven. Voor de btw blijft de drempel € 22.
Zie voor een volledig overzicht van de wijzigingen: www.douane.nl.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/2008/23/2008-11-26-…
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 4 januari 2009 23:49:29 schreef Henry S.:
Niet goed gelezen:
[...]
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/2008/23/2008-11-26-…
Het is wat zoekwerk, maar invoerrechten voor een hoop halfgeleiders is 0% tarief.
Je betaald dus alleen de BTW ook als het meer dan 150 Euro is.
Bij de douane kan je de TARIC code op zoeken, en bij de europese unie het invoertarief.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=NL
taric code invullen en dan invoerrechten klikken.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Doch, we hadden het over de blauwe-enveloppen-brigade: die heft dus vanaf 22 euro. Het schijnt in de praktijk wel allemaal iets soepeler te gaan dan dat bedrag.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 5 januari 2009 08:57:31 schreef Jochem:
Doch, we hadden het over de blauwe-enveloppen-brigade: die heft dus vanaf 22 euro. Het schijnt in de praktijk wel allemaal iets soepeler te gaan dan dat bedrag.
Douane is ook een vorm van blauwe enveloppen brigade. De BTW die je bij invoeren van een product moet betalen betaal je namelijk niet aan de belastingdienst, maar via de douane.