2 polige kabeltjes STK500

Hallo,

Ik denk dat de meeste mensen de twee polige kabeltjes zoals die worden meegeleverd bij de STK500 wel kennen. Nu zou ik er wel wat meer van kunnen gebruiken en vroeg ik mij af waar deze te krijgen zijn.

Het gaat dus om van die twee polige kabeltjes met aan beide zijden een connector die op een pinheader past. Ze zijn zo'n 15 cm lang.

Bij voorkeur in Nederland.

Groeten,

Mark.

klein is fijn

Moderator

Ah, ik las even over het 'twee polige' heen. Maar daar zijn ook wel losse connectors en kabels voor te vinden.

benleentje

Golden Member

Ik heb die op www.samenkopen.net bij niels1 besteld. Vergeet er dan niet de krimptang bij te nemen want solderen bleek niet te doen.
Die connectortjes kosten niet veel de tang valt ook wel mee, maar de verzendkosten vallen vanwege de tang dan toch wat tegen. In NL heb ik een losse tang voor dat geld nog niet gevonden.

De connectors heten molex c-grid. Of ze ook echt van molex zijn weet ik niet.

@benleentje, zou je misschien een high-res foto van die tang willen maken? Ben benieuwd naar de kwaliteit.

benleentje

Golden Member

Foto zal lastig worden omdat ik geen camera meer heb. Kwaliteit van de tang zelf is normaal tot goed. Daar ligt het niet aan. Tang kan naar mijn mening makelijk 1000 of meer verbindigen maken. Het is zo een tang die pas loslaat als de verbinding helemaal geknepen is.

Kwaliteit van de krimpverbinden. Ik heb verder geen vergelijkings materiaal. Als ik er een geknepen heb gaan ze toch nog wat lastig in de behuizing. Dit kan ook komen omdat ik wat te dikke draden gebruik voor de behuizing. Vergelijkbare draden van andere connectoren zijn dunner.

Maar mogelijk zijn er tangen die een betere verbinding maken.

Conclusie prijs kwaliteit meer dan voldoende voor mijn toepassingen. (hobby)

Dat is mooi :), ga ik er waarschijnlijk ook een bestellen

Op 4 januari 2009 02:17:06 schreef benleentje:
Ik heb die op www.samenkopen.net bij niels1 besteld. Vergeet er dan niet de krimptang bij te nemen want solderen bleek niet te doen.
Die connectortjes kosten niet veel de tang valt ook wel mee, maar de verzendkosten vallen vanwege de tang dan toch wat tegen. In NL heb ik een losse tang voor dat geld nog niet gevonden.

Ik heb hem bij Futurlec besteld. Tang kost $8,90 en $4,00 verzendkosten.
Kwaliteit kan ik je nog niks overzeggen, aangezien hij nog niet binnen is.

[offtopic]Heb je ook een linkje naar die tang? Volgens mij wordt het ding niet meer aangeboden of ik ben erg kippig...[/offtopic]

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 4 januari 2009 20:42:59 schreef Marco69:
[offtopic]Heb je ook een linkje naar die tang? Volgens mij wordt het ding niet meer aangeboden of ik ben erg kippig...[/offtopic]

Hier is hij dan http://www.futurlec.com/Tools-Crimping.shtml ,betreft tang HT-202B.

Ziet er no-budget maar effectief uit :)
Nog een directe link naar die van Niels bij SK?

(anders toch gewoon Futurlec maar eens proberen...)

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik heb hem eergisteren besteld, dus met een weekje of 2 kan ik je vertellen of het wat is.

benleentje

Golden Member

http://www.samenkopen.net/action_products/370745/412617

Een direkte link is er niet omdat er dan geen plaatje meer bijstaat. Het is de tang van 16,- die ik heb.
Die andere van 9,- schijnt ook te kunnen maar van mindere kwaliteit.

Die tangen van futurelec hebben niet dat doorknijp mechanisme.

Ik knijp ze als volgt leg is de krimppin in de tang en knijp deze dicht tot de eerste klik. Nu kan ik het adertje erin schuiven en knijp daarna door. Ik krijg het verder niet voorelkaar om de ader met krimppin ineens keer in de tand te leggen. Dit omdat de krimppin heel erg las aan de ader zit en er meteen af valt.

Bedankt voor de antwoorden, ik wacht even af wat 2N3055 ervan vindt en als het wat is dan bestel ik ook een tang + connectoren.

Mark

De tang is binnen.
Je hebt er niks aan voor de "headerpin", ondanks dat Futurlec adverteert dat het zou moeten passen.
De kleinste opening in de tang is nog te groot. Met deze kleinste opening kun je de "trek ontlasting" van de headerpin goed aanknijpen, maar de ader wordt niet (goed) aangeknepen.
Deze tang is bedoeld voor ongeisoleerde kabel schoentjes en niet voor het fijne werk.
Zal v/d week nog wel een mailtje sturen naar Furturlec. ;-)

http://img89.imageshack.us/img89/2659/tangtc5.th.jpg

benleentje

Golden Member

Bij mij is het precies andersom de ader is goed aangeknepen mar de tekontlasting nog niet helemaal. Een 2de keer knijpen terwijl je de pin omdraait werkt dan wel goed.

De tang werkt maar is zeker niet perfekt. Voor mij goed genoeg en ben er blij mee :p