Ik heb een nieuwe laserunit de vam2201 maar nu lees ik dat er een mogelijk een soldeerbrug aanwezig is, ik heb er een foto bij gedaan, ik heb een vermoeden maar ben niet zeker dat het deze is zie foto, de kwaliteit is niet zo best, waar je dat rode cirkeltje ziet zit een bolletje soldeer van +/- 1 mm doorsnee moet ik dit verwijderen?
http://img235.imagevenue.com/img.php?image=45223_07-01-09_1707_122_181…
Sorry voor de noob vraag maar ik ken niet veel van electronica?
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
maar wat is nu het echte probleem? als je een nieuwe laserunit hebt, moet die toch hetzelfde zijn dan de andere?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Electro_freakz: het probleem is dat nieuwe laserunits vaak met een tinbruggetje worden geleverd ter ESD-beveiliging. Philips had daar vroeger altijd een clipje voor, maar als ik die foto zo zi zou het best eens kunnen. Ik ken de VAM2201 helaas niet, anders had ik uitsluitsel kunnen geven.
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Niet dezelfde als de orginele maar ik heb zo'n beetje aan't vergelijken geweest, baantjes gevolgt een het kan kloppen, dus heb ik dat bolletje weg gehaald en het werkt de cd begind te draaien een hij speelde de eerste track tot 1min 14sec en dan begon hij te haperen dus andere cd geprobeerd maar deze wordt niet gelezen disc not finalized en nu speelt hij er geen meer af zowel cd-r als orginele worden niet gelezen, er zit wel een pot meter maar heb er nog niet aan gedraait, wil eerst ff weten wat jullie ervan denken.
Greetz Cobra007
http://www.vcdpickup.com/vam2201,2202,2203/vam2201%20loader%20back.jpg
Hierop is duidelijk te zien dat het soldeerbrugje inderdaad verwijderd moet worden.
Maar is de hele unit vervangen of alleen de laser zelf anders is de spindle motor verdacht.
Oke alle problemen zijn opgelost, aléé dat denk ik toch voorlopig gaat alles goed, blijkbaar werkte het nieuwe loopwerk niet goed (maakt en raar zacht ratelend geluid als je het handmatig beweegt) dus heb ik de nieuwe laser overgeplaatst naar het oude loopwerk, dus nieuw is niet altijd beter, en er was iets dat zij plaats de nieuwe laser naar het oude loopwerk, maar ik dacht nieuw is toch beter, had ik maar naar mezelf geluisterd had ik al die problemen niet gehad.
Je hoord het wel als er problemen zijn.
Bedankt voor de moeite.
Greetz Cobra007