Ik heb een autoradio versterker, die gelijk als ik de radio inschakel in de protect stand springt.
Ik heb hem eigenlijk nooit hard aan, en hij is ook niet eerst in de protect gegaan en er later nooit weer uit. Het is een actie van het ding.
Wat kan dit zijn? En hoe werkt een protector van een versterker? Zenerdiode???
Bart-d
uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
probeer eens de versterker aan te sluiten met alleen de + en de - ( niet de schakeldraad ) Ook de tulppluggen eruit
Kijk dan wat deze doen daarna sluit je de schakeldraad aan en kijk je weer wat deze doet.
daarna de tulppluggen.
Mocht deze het nog doen kan het zijn dat een relais vast blijft hangen op de print van je versterker.
succes
Er zit geen relais in een auto versterker.
Meestal een DC beveiliging die de voeding in protect gooit.
Zenerdiode? nee, waarom? omdat je het ooit gehoort hebt? ben benieuwt.
Op 8 januari 2009 21:00:26 schreef ronie23:
Ik heb hem eigenlijk nooit hard aan, en hij is ook niet eerst in de protect gegaan en er later nooit weer uit. Het is een actie van het ding.
Wat voor actie, want hier snap ik echt niks van.
Op 8 januari 2009 22:17:30 schreef Bart-d:
probeer eens de versterker aan te sluiten met alleen de + en de - ( niet de schakeldraad ) Ook de tulppluggen eruitKijk dan wat deze doen daarna sluit je de schakeldraad aan en kijk je weer wat deze doet.
daarna de tulppluggen.
Mocht deze het nog doen kan het zijn dat een relais vast blijft hangen op de print van je versterker.
succes
Had het al wel geprobeerd zonder de tulp en de boksen. Toen deed hij nog het zelfde.
Zal zo ook nog even proberen met de schakeldraad.
Laat wel even weer weten wat hij dan doet.
Bedankt
Op 9 januari 2009 01:38:13 schreef nijhuisr:
Er zit geen relais in een auto versterker.Meestal een DC beveiliging die de voeding in protect gooit.
Zenerdiode? nee, waarom? omdat je het ooit gehoort hebt? ben benieuwt.
Uhh ja idd, omdat ik het ooit eens heb gehoord. Is dus niet zo. Weet ik dat ook weer.
Weet er wel wat van. Maar nie zo heel veel.
Bedankt
Op 9 januari 2009 01:51:12 schreef Henry S.:
[...]
Wat voor actie, want hier snap ik echt niks van.
Hij is gewoon spontaan van de één op de andere dag in protect gaan staan. Niet tijdens gebruik.
Dus spontane actie van de versterker zelf. En niet de gebruiker die daar deel van heeft uit gemaakt.
Is idd wel een beetje onduidelijk.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]
http://www.circuitsonline.net/forum/faq had je nog niet gelezen, mag je even doen voordat je verder post.
Simpleman
Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.
Meet eens tussen de massa en - van de speakers.
Had laatst een Kenwood versterker waarvan de massa aan de - van de speakers zat. Stond hierdoor ook steeds op protect.
Na wat meten kwamen we er achter dat er in de versterker 2 transistors tussen massa spoor en - spoor-speakers te staan.
Deze twee vervangen en hij werkte weer perfect.
Op 9 januari 2009 19:26:49 schreef Henry S.:
http://www.circuitsonline.net/forum/faq had je nog niet gelezen, mag je even doen voordat je verder post.
Hey badmuts, ik weet niet wat jij wil. Maar volgens mij ben jij de enige die het niet begrijpt. En schuif dat faq maar in je .......
Op 9 januari 2009 19:41:53 schreef Simpleman:
Meet eens tussen de massa en - van de speakers.Had laatst een Kenwood versterker waarvan de massa aan de - van de speakers zat. Stond hierdoor ook steeds op protect.
Na wat meten kwamen we er achter dat er in de versterker 2 transistors tussen massa spoor en - spoor-speakers te staan.
Deze twee vervangen en hij werkte weer perfect.
Zal het proberen.
Ik laat je wel even weten wat het resultaat is.
Bedankt;-)
Eindtransistoren en drivertransistoren doormeten, liggen waarschijnlijk in sluiting... Lossolderen en dan meten.
Op 9 januari 2009 20:24:41 schreef ronie23:
[...]
Hey badmuts, ik weet niet wat jij wil. Maar volgens mij ben jij de enige die het niet begrijpt. En schuif dat faq maar in je .......
Bad answer!
Als je niet lezen kunt/wilt, dan donder je maar op.
Waarom kan je nog rustig nalezen.