Goedenavond allen,
Ik heb nu al een paar dagen het probleem dat mijn oude CV31 na een uurtje (of 2) overstuurd gaat klinken.
Na uitzetten en een minuut laten rusten kan ik weer rustig door...
Heb deze versterker nog niet zolang geleden gekregen: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/872229#872229
Ik had er eerder nooit last van. Heb verschillende inputs geprobeerd.
Laptop1 die er standaard aan zit vervangen door een andere laptop, geeft hetzelfde probleem. Ook een CD-Speler geeft op den duur het overstuurde geluid.
Kan het zo zijn dat er een paar componenten zo oud zijn dat ze "verzadigd" raken en daardoor dit euvel creeeren?
Alvast bedankt.
Ik zal morgen even wat foto's maken en daarop aangeven welke spanningen ik waar meet. Ik moet ook zeggen dat ik de afgelopen dagen geen last heb gehad, dat zijn meestal de irritantste problemen.
Alvast bedankt voor je reactie!
//EDIT:
Zie net dat de link die ik heb gepost in het andere topic ook een schema bevat met de daarbij behorende spanningen op bepaalde punten.
Dit zal ik gelijk even nameten.
[Bericht gewijzigd door BernardV op (28%)]
Ik heb de spanningen gemeten en zoals ik het kan inschatten lijkt me dat aardig te kloppen, alleen bij T11 heb ik geen 7.6V maar 6.7V. Procentueel gezien is dat de grootste afwijking die ik kan vinden.
Tussen links en rechts is het 10den werk, dus dat verschil is minimaal.
Ik heb in het schema met rood aangegeven wat de spanning is die ik gemeten heb op dat punt.
(alle afbeeldingen groter bij klik)
Waarom zit er een totaal andere BD in een van de eindtrappen? Toevallig ook de eindtrap die gaat vervormen?
Vervang de twee uitgangselko's en de voedingselko (4700µF).
De uitgangselko waarvan je de tekst niet kan lezen heeft een lelijke puist zo te zien.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (41%)]
Waarom er een andere eindtrap in zit is mij ook een raadsel, zo heb ik hem gekregen. Wil die nog gaan vervangen door een goed type.
Maar dat is niet de eintrap die gaat vervormen, vervormen doen ze beide en ook tegelijk.
De laatste keer bij het vervormen kwamen er ook een krassend geluid uit de speakers, ook in ruststand.
Maar wat ik eerder ook al poste, ik denk dat ik nu ongeveer een week vrij van problemen draai..
//EDIT: Die elko heeft inderdaad een puist, al lijkt het op de foto erger dan in het echt.. maar vervangen dus
ik had het nog helemaal niet gezien.
Hij hoort ook bij de vervangen eindtrap, zal toch een reden voor zijn dat die vervangen is.
Het zijn 1000u elko's. Daar heb ik nog wel een zooitje van liggen, alleen moet ik nog opletten dat ik "audio" waardige elko's neem of kan het niet echt minder worden 
Heb hier bv Jamicon 1000u 25V (zelfde specs), TSU 1000u 63V
of Roederstein P7A 1000u 50V
//EDIT2:
Alleen die elko verklaard mij nog niet dat beide kanalen tegelijk vervormen.. of beide elko's moeten rot zijn en de rest toeval 
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
ik zie nog een plastieken bekerelco, helemaal links (100µF/25volt) Waarschijnlijk voeding PU voorversterker. Gooi die er bij gelegenheid toch maar uit, want vroeg of laat duvelen ze je.
Dank je!
Ik was net aan het zoeken naar een BD 585, maar kan deze niet meer vinden. Bij ST vind ik de BD 535 als vervanger. Mocht ik deze gaan gebruiken is het dan wijs alle 4 te vervangen?
Om de kosten hoef ik het niet te laten zelfs bij de grote C zijn ze slechts 0.69 per stuk.
Niet te ver vooruit lopen, de fout zit in beide kanalen. Dus in een gemeenschappelijk iets zoals de voeding.
Dat zal het waarschijnlijk ook zijn. Ik ga iig alle elko's morgen vervangen.
Maar aangezien ik (persoonlijk gevoel) liever alle eindtrappen hetzelfde heb... ook is de 535 al beter dan de 437. De Specs van de 535 zijn nagenoeg gelijk aan die van de 585 en de 437 wijkt wel af.
//EDIT: Is er nog voorkeur voor Jamicon, Roederstein of TSU bij het vervangen van de elko's?
Mocht geen van deze geschikt zijn voor audio, dan bestel ik andere elko's.
[Bericht gewijzigd door BernardV op (24%)]
Nee, heb geen scoop.. maar kan met een klein "schakelingetje" wel wat aansluiten op mijn geluidskaart...
Scoop staat nog altijd op mijn verlanglijstje 
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
k' heb verscheidene gelijkaardie duallen onder handen genomen, en alle ellende was steeds terug te voeren naar die plastieken elco's (grote en kleine). bij een bepaald model (denk CV 40) zitten er in de eindtrap. Als die beginnen te geleiden : floep , eindtrap erdoor. Vorig jaar had ik er eentje en beide kanalen defekt : zowel links als rechts was het elcootje de oorzaak (met enkele dagen verschil). Je kunt er bijna je uurwerk op gelijk zetten; Zwitserse precisie? 
En dat terwijl de kleine zwarte elco's verbazendwekkend goed blijven, die leven hier hun tweede leven in vele projektjes.
Het is al lang geleden, ben een tijdje weggeweest...
Heb alle elco's vervangen, de BD nog niet, maar hij klinkt weer prima!
Iedereen alsnog bedankt!