12V HiFi
meer over car audio: www.12vhifi.nl
Ligt de speaker uitgang - wel aan massa eigenlijk? Want met de ralais etc. knoop je deze via de versterker aan de massa. Meestal wil dat niet zo.
Rob.
Update:
Ik kan er een potmeter tussen hangen wat ik wil, maar het geluid blijft erg hard. Dit is als ik de massa signaal draad niet verbind. Als ik de massa erbij verbind krijg ik een brom. Ik heb geprobeerd deze extra aan de massa te verbinden zoals Rob suggesteerde maar de brom werd wel anders maar is zeker niet weg.
Ik heb de impressie dat het geluid via een andere weg gaat als mijn potmetertje. Echter vraag ik me dan af via welke weg.....?
Wellicht is deze radio gewoon hier niet goed voor ofzo.
Iemand nog suggesties voordat ik het hele zwikkie weer uit de auto trek?
Opgelost!!!
Toen is alles uit de auto had getrokken en het punt stond de boel weer te verbouwen toch nog even wat testjes gedaan en daar kwam ik erachter dat er er een draad slecht contact maakte in een (knijp)stekkertje. Die even goed gesoldeerd.
Toen het zaakje aangesloten precies hetzelfde als de andere auto, dus gewoon met 1 potmeter. Op het 3e pinnetje van de potmeter wel de massa draad van de potmeter naar het relais anders doet de potmeter niks en kan je draaien wat je wil maar gebeurd er niks), maar niet van de radio naar de potmeter.
Vervolgens de radio volume zo ingesteld dat ik met de potmeter het geluid weg kan draaien tot (vrijwel) niks, en open kan draaien tot een leuk niveau.
Bedankt voor jullie creatief meedenken!