Hoi,

Heb gisteren een sony sub sa w70es gekocht(oudje uit'99)

Heb hem aangesloten op mijn yamaha dsp-ax2 subwoofer uitgang en hij heeft een half uur goed gedraaid.(half volume).

Hierna heb ik hem verplaatst naar een andere plek en weer aangesloten, maar nu lijkt het wel of de sub een veel te hoog ingangssignaal krijgt, want hij doet net of die op is geblazen, de woofers maken een vreemd ploppend geluid).

Heb alles al geprobeerd op de versterker(kan het subwoofer uitgangssignaal niet veranderen van deze versterker, die functie had yamaha toen nog niet!)

En alles al geprobeerd op de versterker van de sony, maar het geluid blijft, wordt alleen maar erger als ik het volume van de versterker van de sony sub. hoger zet.

Wat ook vreemd is, is dat als ik de pen van de tulpkabel vastpak die uit de versterker van de sub komt, dat ik dan net z'n raar geluid uit de woofers hoor.
Heb al wel een aardkabel die aan de sonysub zit, op de aarde van de versterker aangesloten. Als ik dan de pin van de tulp vastpak is het geluid wel minder geworden, maar de woofers maken nog steeds dat rare geluid.

Snap er niets meer van.

Ik zou de print van de sub eens controleren op slechte soldeerpunten, misschien ligt daar wel het probleem.

Al een andere tulpkabel geprobeerd?

Anders wat Razzia zegt, tezamen met elco's controleren, en voeding. Maar kan vanalles zijn, meten is weten.

hij doet het weer, een van de koperdraden die naar de conus van een van de woofers liep was doormidden.

[Bericht gewijzigd door joerie02 op (77%)]