Anoniem
beste forumleden
mij werd aangeraden een scoop te kopen omdat ik vel werk met digitaal spul
is een logic analyzer ook goed want het scheelt wel erg in prijs en om nou heel veel meer te betalen voor alleen een scherm erbij vind ik absurd // en ik heb niet meer geld 
is deze lichte verzie dan wat : http://www.eleshop.nl/zeroplus-usb20-logic-analyzer-a-p-298.html
mvg
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Volgens mij weet je niet eens het verschil tussen een scope en een logic analizer. Verdiep je daar eens in.
Anoniem
ja met een scoop kan je een stroom bev sinus in kaart brengen
en met een logic analyzer kan je een netwerk van 16 kanalen in kaart brengen bev als je een i2c verbinding aan het maken bent en hij doet het niet dan kan je kijken wat er gebeurd met die twee lijnen
heb ik dit zo goed begrepen ???
Tommyboy
Globaal gezegd zit je inderdaad in de buurt. Je weet dus dat een scope en een logic analizer totaal verschillende apparaten zijn. Waarom wil je dan als een scope aangeraden wordt, een logic analizer gaan kopen?
nee: een scoop met al geen stroom.
hoeveel kanalen je in beeld kunt brengen is afhankelijk van je Logic analyzer (16 lukt meestal wel)
en als je I2C wilt analyzeren kun je beter wellicht voor een LA kiezen die meer is dan een domme LA (dus ook protocollen ondersteund zoals I2C) de meeste doen dit wel, maar vroeger was dit iig niet standaard.;
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Gebruik de zoek functie, dit is al zo vaak aan bod geweest.
Ik heb netzo als anderen hier de Intronix LA, maar die ligt waarschijnlijk buiten jouw budget.
Anoniem
ziet er mooi uit maar wel duur
maar is die van de link wat
http://www.eleshop.nl/zeroplus-usb20-logic-analyzer-a-p-298.html
want die kost maar 120 euro
[Bericht gewijzigd door Anoniem op (32%)]
Tommyboy
Bedenk eens voor jezelf wat je nou precies wilt. Wil je een nieuw speeltje van 100 a 150 euro, of wil je een meetapparaat waar je wat aan hebt?
Zet voor jezelf eens op (digitaal) papier wat je wilt kunnen doen met je toekomstige aankoop, een eisenpakket zegmaar. Ga dan pas kijken naar apparaten die aan je eisen voldoen, en of ze binnen je budget vallen.
Als je blind iets koopt dat binnen je budget valt, kan je er bedrogen uitkomen.
Anoniem
ik wil hem eigenlijk gaan gebruiken voor het in kaart brengen van interface's
zoals mijn voorbeeld met de i2c
want als zo een interface niet werkt zie dan maar is op het blote oog de fout te zoeken
Tommyboy
Daar heb je niet per se een logic analizer bij nodig. Ik neem aan dat je vooral wilt meten aan je FPGA. Heb je al overwogen om te testen of iets werkt door middel van simulaties? Op die manier kan je vaak meer testen (en oplossen) dan met een logic analizer.
Edit: Ik bedoel dan uiteraard simuleren op je computer, zonder je ontwerp in je FPGA te schieten.
[Bericht gewijzigd door Tommyboy op (16%)]
Als het puur om I2C gaat, zou ik dat lekker zelf bakken. Een AVR gaat het op 400kHz wel bijhouden, aangezien je zelf met FPGAs bezig bent moet dat (in elk geval wat timing aan gaat) helemaal appeltje-eitje zijn.
Volgens mij behoor jij (nog) tot de categorie mensen waar 'geld' een groter probleem is dan 'tijd'. Daarnaast is het nog leerzaam ook.
Anoniem
ik ben nog aan het denken maar ik denk dat ik voor een scoop ga
http://www.eleshop.nl/owon-pds5022s-2kanaals-digitale-oscilloscope-p-1…
deze vindt ik wel grappige maar ik moet effe sparen
maar ik zou hem toch ook kunnen gebruiken als een gewone v meter ?!?
want er staat ook max 300 v ingangs spanning
rbeckers
Overleden
Een Owon scoop is zo ongeveer de eenvoudigste scoop.
Grappig is bij meetapparatuur meestal geen argument.
Bij een scoop is bijv. de bandbreedte wel een belangrijk argument.
Scoops meten spanningen en deze Owon kan op het scherm ook meetwaardes laten zien.
Een gewone voltmeter is goedkoper en nauwkeuriger.
Anoniem
ja maar ik wil eigenlijk ook wel iets van een scoop of logic analyze
dat ik een beetje kan kijken wat mijn kanalen doen enz...
als je een owon te duur vindt zou ik het kijken naar nieuwe scoops uit mijn hoofd laten (en eigenlijk geld dat ook meteen voor fatsoenlijke 2e handse, voorbeeld: mijn TDS320 was een koopje met 350 euro... )
Logic analyzer zou nog kunnen, maar ook daar zit je met een dergelijk budget denk ik niet aan heel veel toeters of bellen, maar ik gebruik het eigenlijk vrijwel nooit, dus wellicht iemand met meer ervaring even vragen naar prijs kwaliteit ervaringen...
Tommyboy
Connecties hebben, dat is de oplossing. Zo heb ik laatst gratis een scoop gehad van een vriend van me, bij hem op school gingen ze weg. Het is geen topding, maar goed genoeg voor mij: 2 Kanaals, 15MHz.
Ik zal hem eens vragen of hij er meer heeft staan (toen ik de mijne kreeg, in elk geval wel). Hij woont ook in Purmerend, dus kan je de scoop bij hem ophalen, scheelt weer verzendkosten. Als je interesse hebt, moet je me maar ff mailen.
connecties is niet zo moeilijk, maar die geven geen goede meetappatuur gratis weg: mijn hitachi V-222 heb ik zo ook van schoolg ekocht voor 90 gulden (2x 20 MHz)
voor eend efecte philips PM3310 betaalde ik 50 euro.
echter de TDS is een totaal andere league....
net wat je ermee wilt doen...
Hey beste mensen..
Ik heb die zeroplus logic analyzer gekocht..
Welliswaar ergens anders:
Ik heb die mens een voorstel gedaan en heb hem voor 100$ kunnen kopen
Nu is hij voor 120€ zeker hier 
Kzal laten weten of het ding iets waard is. Direct DMX uitmeten als het hier is
Alst crash heb ik pech.. Nu moet je 2 protocols (als dit het juiste meervoud is) kiezen. Je kan bevoorbeeld kiezen uit USB1.1, DMX en CAN.. Daar er 2 uithalen vind ik ongeloofelijk moeilijk !
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Die lichte analyzer van eleshop.nl heb ik ook en ben er erg tevreden mee, aan deze versie heb je héél veel als je met digitaal spul bent en zolang het niet supercomplex wordt (alsin meer dan 16 poorten nodig en boven de 100mhz) dan kun je hiermee behoorlijk uit de voeten. Als je geld overhebt kun je overwegen om er een te kopen met meer geheugen maar dat moet je zelf weten. Je moet alleen ff weten dat hij wel is een klein beetje kan storen, dat is voor het plaatje niet erg want je kunt het eruit filteren, maar triggeren doet hij ook nog op de storing (pulsjes hoog van 1 clockcycle) dus daar moet je even een beetje slim mee omgaan.
Maar mocht je met microcontrollers werken, dan is die LA een uitstekende keuze.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Ik heb ook de Zeroplus, 200MHz plus wat extra protocollen. Prima dingen (alleen doen de drivers soms raar)
Anoniem
nog bedankt voor de tip ik heb zins gisteravond ook zo een scoop
maar ik denk nu echt voor een logic analyzer te gaan want een scoop is wel grappig maar je kan er niet zo makkelijk een datalijn mee observeren
een scoop is meer iets voor audio denk ik
en dat kan nog wel effe wachten
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
leer eerst maar eens hoe hij werkt dan ... op school doen we alles ermee behalve audio..
ik zoek ook nog steeds een leuke scoop