yeah, iemand die on-topic reageert 
ik vind het zeroplus-spul er ook nog steeds wel mooi uitzien. (de software bedoel ik dan vooral)
Ben er nog niet helemaal uit, maar de logicport zou ik wel het eerst kopen denk ik. Ben alleen nog even aan het kijken of het me wel 400 euro waard is.
Heb net een velleman handscoopje mee kunnen nemen, ff aangesloten, maar dat ding is echt waardeloos... tot 5 MHz... en een display met een resolutie van niks.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
heb toen ook voor die logicport gekeken maar vond het toch te duur. Die Zeroplus is nog betaalbaar.
Tenzij je misschien dat ding dag in dag uit gebruikt.
[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op (22%)]
De LA van zeroplus moet je als een lite versie zien. Voor velen zal hij zeker voldoen. Ik heb even de software op mijn PC gezet en de demo gerunt. Bijna alles is lite maar functioneel is het daarom niet mis. Ook zo voor de protocollen, bij Intronix zit er gewoon een wizart in waarmee naast de bestaande inbegrepen protocollen ook je uw eigen protocol kunt aanmaken. Ik heb dit al enkele malen gebruikt tot grote voldoening.
Triggermogelijkheden zijn ook minder uitgebereid. Dat is wel een heel belangrijk punt. Maar als je de prijs vergelijkt en je zit krap in buget dan ziet het er toch een goede koop uit. Maar een LA is voormij een meetinstrument, een investering, en die extra euro's kan ik hiervoor gemakkelijk uitgeven.
Alles heeft zo een beetjes zijn prijs, ook het aantal channels. Ik zit heel veel die 34 channels op mijn DE1 board. Dat is een luxe omdat je die niet meer hoeft te switchen. Met 16 channels gaat het ook, zij het iets minder confortabel.
De software van Intronix vind ik meer voor de hand liggend, maarja ik ken hem ondertussen ook al. Met 6 cursors is het prettig werken, de LA van zeroplus heeft er slechts 2. Zo zie je, in alles lite versie maar het doet zijn werk.
mja zo zie ik het nu ook een beetje.
als ik dan toch investeer in iets, wil ik het ook wel goed doen. maar aan de andere kant, zal ik de LA weinig voor mezelf gebruiken en de uitegebreide functies waarschijnlijk al helemaal niet (de 34 channels bijvoorbeeld, of de 500MHz samplefreq.), maar de vele triggermogelijkheden zijn daarom weer wel handig natuurlijk.
kga het dus eerst maar es proberen via werk iets te regelen 
Op 27 januari 2009 15:03:12 schreef johan aus tirol:
doe nou gewoon bol.com
Doe nou gewoon posten met wat meer argumenten en inhoud.
Op 27 januari 2009 14:59:42 schreef BoudewijnEctor:
Lekker genuanceerd....niet iedereen accepteert paypal.
Precies, dat is het punt.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (34%)]
Op 27 januari 2009 18:53:38 schreef Henry S.:
[...]
Doe nou gewoon posten met wat meer argumenten en inhoud.
[...]
Precies, dat is het punt.
of gewoon niet...
niemand vraagt om een discussie aan te gaan of ik nou wel of niet een credit card wil/moet hebben.
rbeckers
Overleden
Een 5MHz Veleman scoopje is zeer beperkt.
Wat betreft de LA. Als de 16 kanaalsversie nu voldoet en je wilt niet meer geld uitgeven, dan is de keuze simpel.
Mischien dat over een tijd de 16 kanaalsversie te beperkt is. Maar dat weet je nu niet en de rest van de CO'ers al helemaal niet.
probleem is dat ik het allebei moet aanschaffen 
en of het ene voldoet moet nog blijken.
kgeef het gewoon even wat tijd. jullie hebben me in ieder geval goed geholpen (behalve misschien die ene mod die offtopic probeert te blijven
) bij een overzicht krijgen wat er allemaal te vinden is, bedankt daarvoor.
ok, nu word ik wel nieuwsgierig
kun je dan misschien quoten waar ik dat doe?
ik heb de hele creditcard-discussie niet willen aangaan en steeds proberen af te kappen.
Op 27 januari 2009 19:32:10 schreef lennartt:
kun je dan misschien quoten waar ik dat doe?
Nee want:
ik heb de hele creditcard-discussie niet willen aangaan en steeds proberen af te kappen.
Laat dan maar.
Jeroen13
//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight
Ik kan niet zeggen dat ik trigger mogelijkheden mis in de Zeroplus.
Je kunt spannings niveaus ingeven, bit patronen opgaande neergaande.
Tevens geeft hij een hele lijst van alle datapaketten die voorbij zijn gekomen.
Maar als ik de software bekijk schelen ze niet zo heel veel. Het is net wat fotoopa zei dat de LogicPort wat uitgebreider is (en dus duurder).
Tevens een nadeel van de Zeroplus is de kwaliteit van de klemmen (niet echt denderend)
[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op (11%)]
Alles heeft zijn prijs. De aansluitingen van de Intronix hebben teflon draden. Deze zijn duurder maar hittebestendig.
Het voornaamste verschil zijn de triggermogelijkheden. Hoemeer je met een LA werkt hoe beter je deze eigenschap kunt waarderen maar ook benutten. Juist bij bepaalde problemen kan het heel nuttig zijn om meerdere levels met per level nog eens een heleboel voorwaarden en counters ter beschikking te hebben. Triggeren op waarde A na N maal voorkomen dan trigger op waarde B die groter moet zijn dan X enz. En dit op de 32 bits databus voor alle triggers. De triggertellers zijn 24 bit ipv 16 bit bij de Zeroplus.
Complexe triggers lossen juist je problemen op die slechts sporadisch voorkomen.
Ik heb ook 34 extra (dure) XKM grabbers bijgekocht. Maar ik gebruik er doorgaans minder van. Een 10 tal zou ik voldoende achten, dan heb je al 2 GND's en 8 signalen die je kunt aftappen van een chip met TQFP behuizing.
Op 27 januari 2009 18:40:56 schreef fotoopa:
De LA van zeroplus moet je als een lite versie zien.Triggermogelijkheden zijn ook minder uitgebereid. Dat is
Ik vind dat geheugendiepte belangrijker is dan uitgebreide trigger mogelijkheden. Als je meer geheugen hebt, dan heb je een beter overzicht op wat er gebeurt. Ik ben het er ook niet mee eens dat uitgebreide triggermogelijkheden helpen bij het foutzoeken. Je weet immers niet wat de fout is, dus hoe weet je welke triggerconditie je nodig hebt? Uitgebreide triggermogelijkheden zijn eigenlijk een vervanging van diep geheugen maar je moet meer metingen moet doen om uit te vinden waar het probleem zit (je bent dus langer bezig).
Ik heb zelf een professionele LA van Tektronix (96 kanalen/512kbit per kanaal en alle triggermogelijkheden die je kunt verzinnen). De uitgebreide triggermogelijkheden heb ik in de afgelopen jaren maar een paar keer gebruikt en ik moet zeggen dat ik zelden meer dan 8 kanalen nodig heb om iets te meten.
Een grote buffer is altijd welkom. Door de grote compressiemogelijkheid komt de Intronix in vele gevallen met samples die tot boven de 10 Mbit gaan. Het blijft altijd een zoeken naar het beste evenwicht. Ideaal is alles zo groot mogelijk. Hoe minder effectief je trigger insteld hoe meer je toch moet gaan zoeken in een lange opname stream. Dit is ook niet altijd evident.
Ik heb jaren met de HP LA's gewerkt en bijna altijd gebruikte ik 48 of meer kanalen. Het hangt gewoon af van je type werk. Ik moest heel veel filters triggeren voor beeldherkenning. Dat waren tientallen bussen elk 8 bit data stream op hoge snelheid. Interactie tussen die bussen vergde vrij veel meetsignalen en goede trigger voorwaarden. Meetsignalen kwamen op een testboard afzonderlijk naar buiten voor de LA. Die kon je gemakkelijk configureren volgens de filter waarmee je aan het testen was.
Ik dacht ook eerst dat de Intronix een veel te kleine buffer had. Maar gedurende het gebruik heb ik moeten vastellen dat dit weinig of geen problemen geeft, integendeel. Voor serieele protocollen heb je idd maar weinig signalen nodig.
Grote buffers zijn altijd een goede eigenschap. En daarvoor moet je nu eenmaal betalen.