Hallo,
Ik heb een Philips stereo toren (FW-C28/22) met cd wisselaar (3 cd's). Sinds kort werkt hij niet meer goed. Af en toe leest hij nog een cd maar meestal de melding "No Disc".
Ik heb de speler opengemaakt, als ik een cd laad dan wordt deze opgepakt door de speler, de cd draait een klein slagje en dan volgt de melding "No Disc".
Op een of andere manier wordt de cd niet gezien denk ik. Controleert de lens of er een cd aanwezig is> of een ander onderdeel?
Ik heb het lensje met spiritus + wattenstaafje schoongemaakt maar geen succes.
Hebben jullie nog tips voor de hobbier? Ik kan morgen de lens nog even schoonmaken met IPA, misschien helpt dit?
Alvast bedankt.
Ik heb dat probleem ook. Dat is redelijk lastig, ik zou ook graag weten hoe dat op te lossen is, maar denk dat dat niet zo simpel is.(misschien toch?)
Ik weet niet of je hetzelfde loopwerk hebt als ik, maar ik heb 't opgelost door het smd-instelpotje wat op te schroeven:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/51897
Eerst de IPA proberen, laser opschroeven betekent automatisch levensduur verkorten. En met kans op direkte overbelasting = kapotte laser.
Stand markeren en met millimeter stapjes testen.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Grote kans dat de laser erg is terug gelopen. De laserstroom wordt nl. gestabiliseert, dat wil zeggen dat de reflexie van het plaatje wordt gemeten en terug gekoppeld en daarmee wordt de instelling bepaalt. Is de lens erg vuil geweest, dus veel aanslag, dan heeft de laser een tijdje op vrijwel maximaal vermogen staan werken en plotseling is het dan over. Schoonmaken wil soms wel werken, maar meestal is dan de emissie zover verminderd dat CD's gaan overslaan en eigen gebrande CD's niet worden gezien. Oppeppen van de laser kan werken, maar verkort de levensduur aanzienlijk.
Voor eigen gebruik maakt het niet uit, maar voor klanten kan je beter gelijk een nieuw loopwerk monteren.
Groetjes Hans.