ik ben wat aan het experimenteren met een voeding en een scope. Ik wil graag de pwm golfvorm op scope zien.
Ik doe dan de probe op de gate uitgang van het power ic.
de aarde klem doe ik op 'hot ground' / primaire ground dus.
ik krijg dan niet iets zinnigs te zien op de scope. Ik heb scope met autosetting . De voeding werkt goed, ik zou dan een soort rechthoekig golfvorm moeten zien ,maar zie ik dus niet.
heb al verschillende voedingen geprobeerd met zelfde resultaat. scope is ook goed.
Doe ik wat verkeerd , misschien verkeerde instellingen van scope?
Tommyboy
Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Wat zie je wel? En de autoset van een scope werkt niet altijd helemaal goed, ikzelf heb er in elk geval een bloedhekel aan (ook aan volledig digitale scopes overigens, doe mij maar een analoog bakbeest met een CRT).
Tommyboy
Is de bandbreedte van je scoop ook wel hoog genoeg? Als je voeding in de MHz'en regelt, heb je een behoorlijk snelle scoop nodig om het signaal zichtbaar te maken.
Anyweg: Probeer even handmatig met de trigger te spelen. Mocht dat ook niet werken, hang dan een frequntiemeter (als je die hebt) aan het betreffende punt, en kijk of je scoop dat wel aankan. Let op! Een 15MHz scoop kan niet een blokgolf van 15MHz weergeven!
scope moet het wel kunnen. is 100 mhz. test uitgang geeft ie wel goed weer. zou kunnen dat er een of andere instelling verkeerd staat. ik ga nog even proberen !
ik zie wel wat , maar kan er niet echt soep van maken 
plaatje:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=r210fs&s=5
[Bericht gewijzigd door siebo op (27%)]
Tommyboy
Het lijkt erop dat de frequentie niet constant is, nogal wiedes dat je dan geen stabiel beeld krijgt 
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ik zie een blokspanning op het plaatje, waarbij de pulsen extreem kort zijn tov. de pauses.
Als de voeding flink belast wordt, komt er wel een beter plaatje tevoorschijn.