Kan iemand mij uitleggen hoe in een ''1 - 74AC240, DIP package'' ic werkt in dit schema:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://junkbots.solarbotics.com/….

Bedankt,Robert.

daar heeft TS niet veel aan vrees ik.
dat junkbot ding is weer zo een systeem waar ze digitale ic's verkrachten door ze in hun analoog gebied te drijven ... Mensen die dat doen moesten verbannen worden naar pluto

Bedankt voor de link, alleen ik ben echt een leek op het gebied van elektronica.
Dus zou iemand mij precies kunnen uitleggen hoe het nou werkt, dus van dan dat en dan dat?

Groeten,Robert.

Je bent leek en wilt het precies weten... Heb je een paar jaartjes tijd?

@free elelectron:
Mischien moet je je mening nog eens herzien. De papereclip is tenslotte ook uitgevonden door een stukje "ijzerdraad" te "misbruiken" en levert nu meerdere pensioenen per jaar op.

Ik misbruik al jaren inverters, meestal wel de ongebufferde varianten zoals een 74HCU04, prima AC versterker, ene goedkoop.

Als het deftig moet pak ik natuurlijk een dure opamp met 0,1% weerstanden en 15ppm TC :-P

[Bericht gewijzigd door Xenobinol op (27%)]

Maar wat voor ic moet ik dan gebruiken:
-ik wil een ic die samen met een l293 twee motortjes aansturen met 2 infrarood lichtsluizen.

Groeten,Robert.

Gewoon je aan het ontwerp houden, als je wilt weten wat zo'n inverter doet als je hem niet 'digitaal' gebruikt en je weinig tot geen verstand van elektronica hebt? Dat is niet even in een klein stukje tekst samen te vatten. Boektip: Elektronica: kunst en kunde deel I.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/elektronica-kunst-en-kunde-1/666781640/…

Als warming-up voor de elektronica hobbiest.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]

dus van dan dat en dan dat?

Schoolproject ?

Tip: Bouw eerst dat simpele ding, ga dan voor the real thing

Precies, echte hobbyisten hebben maar een taal: soldeer ;-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]

Op 10 februari 2009 21:03:27 schreef Xenobinol:
[...]