Kan iemand mij uitleggen hoe in een ''1 - 74AC240, DIP package'' ic werkt in dit schema:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://junkbots.solarbotics.com/….

Bedankt,Robert.

daar heeft TS niet veel aan vrees ik.
dat junkbot ding is weer zo een systeem waar ze digitale ic's verkrachten door ze in hun analoog gebied te drijven ... Mensen die dat doen moesten verbannen worden naar pluto

Bedankt voor de link, alleen ik ben echt een leek op het gebied van elektronica.
Dus zou iemand mij precies kunnen uitleggen hoe het nou werkt, dus van dan dat en dan dat?

Groeten,Robert.

Je bent leek en wilt het precies weten... Heb je een paar jaartjes tijd?

@free elelectron:
Mischien moet je je mening nog eens herzien. De papereclip is tenslotte ook uitgevonden door een stukje "ijzerdraad" te "misbruiken" en levert nu meerdere pensioenen per jaar op.

Ik misbruik al jaren inverters, meestal wel de ongebufferde varianten zoals een 74HCU04, prima AC versterker, ene goedkoop.

Als het deftig moet pak ik natuurlijk een dure opamp met 0,1% weerstanden en 15ppm TC :-P

[Bericht gewijzigd door Xenobinol op (27%)]

Maar wat voor ic moet ik dan gebruiken:
-ik wil een ic die samen met een l293 twee motortjes aansturen met 2 infrarood lichtsluizen.

Groeten,Robert.

Gewoon je aan het ontwerp houden, als je wilt weten wat zo'n inverter doet als je hem niet 'digitaal' gebruikt en je weinig tot geen verstand van elektronica hebt? Dat is niet even in een klein stukje tekst samen te vatten. Boektip: Elektronica: kunst en kunde deel I.

http://www.bol.com/nl/p/boeken/elektronica-kunst-en-kunde-1/666781640/…

Als warming-up voor de elektronica hobbiest.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]

dus van dan dat en dan dat?

Schoolproject ?

Tip: Bouw eerst dat simpele ding, ga dan voor the real thing

Precies, echte hobbyisten hebben maar een taal: soldeer ;-)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]

Op 10 februari 2009 21:03:27 schreef Xenobinol:
[...]

Precies, echte hobbyisten hebben maar een taal: soldeer ;-)

in dacht breadbord ?

Dat is meer object-oriented, plug and play.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (60%)]

Ik weet dat ik simpeler moet beginnen maar ik wil het toch even weten.

Hoezo, je moet gewoon doen wat je leuk lijkt, dat is de beste motivator.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (56%)]

Heeft er echt niemand een schema hiervan?

Waarvan? Schema heb je al...

Op 10 februari 2009 20:12:45 schreef nop_debouwer:
@free elelectron:
Mischien moet je je mening nog eens herzien. De papereclip is tenslotte ook uitgevonden door een stukje "ijzerdraad" te "misbruiken" en levert nu meerdere pensioenen per jaar op.

NEEN !.

Dat misbruik van chips werkt heel vaak maar met 1 bepaald type van 1 bepaalde fabrikant en je moet er altijd liggen aan modderen om het te krijgen daar waar je wilt. Dat is geen werk. Gebruik componenten waarvoor ze gemaakt zijn. Anders blijf je een knoeier die alleen dingen kan maken met een lijmpistool en duct tape. Je kan met een platte schroevendraaier in geval vban nood ook een phillips vijs uitdraaien , maar meestal hou je er een beschadigde vijs aan over

Je kan dat niet in analogie met iets anders trekken ( en al helemaal niet met de paperclip of post-it note (die ook een mislukte lijm was...))

Met een hamer past alles ... met duct tape blijft het zitten ... ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (85%)]

if at first you don't succeed : use a larger hammer.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]