PIC development board

hallo mannen,

zoals jullie wel zullen weten is het me eindelijk gelukt om PIC's te programmeren. dit doe ik via een ICD2 clone. bij het testen maak ik gebruik van een breadboard, maar ik vind het vervelend als ik iets in de software wil veranderen, dat ik dan de PIC weer uit het breadboard moet halen. ook heb ik niet altijd de ruimte om alles mooi bij elkaar te krijgen.

ik zoek dus tip's vor een development board voor de PIC's.
mogelijke PIC's:

• 16F628A
    12F629A
    [...]

wat het board moet hebben:

• en aantal LEDs
    een 2x16LCD
    en paar drukknoppen
    een paar schuif schakelaars
    een ICSP connector
    relais?
    [...]

wat kunnen jullie nog meer bedenken, dat handig is om op het board te hebben? ook heb ik zelf geen idee op welke poorten ik wat het beste kan aansluiten. bij google heb ik al gezocht naar voorbeelden, en ook heb ik op picbasic gekenen voor tip's, maar daar vind ik niet wat ik zoek.

Met vriendelijke groet,
Fabian

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Henry S.

Moderator

Leef je uit ;)
http://www.uploadarchief.net/files/download/16f628a%20dev%20board_2.pd…

Hier kan je via J11 een breadboard aan hangen, of een hoekje van de print als experimenteervlak.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

schuifregisters(595), 7segments displays, I2C&spi aansluiting enz. zoek eens wat andere dev boards op via internet en kijk wat daar op zit en wat je zelf wilt..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Kan dat ding niet eens in circuit proggen?

Elke progger kan ICSP, kwestie van 5 draadjes doorlussen ;)

@Elektro_freakz: kijk eens naar de K8048 op de Velleman-site, op dat bordje zit ook het 1 en ander aangesloten op de ic-voetjes.

@henry s
dankje, als ik mijn eigen computer weer heb, en alle software is terug (harde schijf stuk) zal ik een printje ontwerpen:)

@MAH,
7 segment displays werk ik niet zoveel mee, werk liever met een 2x16LCD, daar heb ik wat meer mogelijkheden bij:)

@bas smit,
het gaat dus om deze programmer. die kan wel ISCP proggen, maar op een breadboard vind ik dat zo gammel, ik werk veel liever op experimenteerprint, of een geetste print;)

@zonnepaneeltje, die velleman print ondersteunt volgens mij niet de PIC die ik wil gebruiken;)

wat is eigenlijk het makkelijkste, een IC voetje, of een ZIF socket?

Ik schrik van de prijs die okaphone durft te vragen: 89,-!
Ik heb exact hetzelfde product gekocht, en was een derde van de prijs kwijt...

My 2ct.

ik ben ook een beetje geschrokken van de prijs, ik heb hem zelf ook gelukkig voor een derde van die prijs kunnen krijgen.

@henry S, nogmaals bedankt voor het schema. het board staat nu bij SYP;)