Beste lezers,
eerst en vooral sorry als ik deze topic in de verkeerde categorie geopend heb. Ik zit met een groot probleem voor mijn eindwerk!
de bedoeling is eigenlijk om een bestaande vermogentestbank verder te optimaliseren. deze wordt gebruikt om een ééntaktmotor te testen ; Daarbij wordt gebruik gemaakt van een eddy-current brake. Maja , op de as van de motor is een tandwiel gebracht waarbij één tand weggehaald is bovende tandwiel wordt een inductieve (magnetische sensor geplaatst om toerental te kunnen meten. Zowel de temperatuur sensor als de optische sensor zijn verbonden met een speciale kaart (ECU-kaart) deze kaart heeft een seriele verbinding die overgaat naar een usb. (rs232 naar usb of uart naar usb ofzo en de data moet in labview gelezen worden)
Nu tot nu toe was het eigenlijk een beetje inlichting de vraag komt nu pas ik heb van alles gedaan om een programma te schrijven in Labview om de toerental en de temperatuur binnen te lezen via usb (via virtuele com-poort) maar dat lukt mij niet !! Zou iemand eigenlijk mij kunnen helpen ?
Het moet een programma zijn in labview die gewoon het toerental en temp leest. als het via daq-kaart zou zijn dan lukt mij nog maar via rs232-usb dat gaat niet. hoe wordt de toerental binnengelezen via usb? is dat een spanning of frequentie ?...
Wie kan mij helpen om een programma te maken??
Alvast bedankt voor de reactie en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want t is dringend!!
Dank u
klein is fijn
Moderator
Op 11 februari 2009 22:55:08 schreef koen_46:
eerst en vooral sorry als ik deze topic in de verkeerde categorie geopend heb.
Is het zo lastig om schoolvragen in de schoolvragen sectie te zetten?
En om geen dubbeltopics te openen?
Deze dicht, andere verplaatst.